ПРЕДМЕТ І МЕТОД АКСІОПСИХОЛОГІЇ ОСОБИСТОСТІ
Анотація
Минуло десять років з часу виходу з друку принизливо малого (з огляду на авторський намір та, як і досі видається, творчо-реконструктивний, щоб не сказати - революційний -“замах”) накладу монографії “Аксіопсихологія особистості” (Київ, 1998). У пам’яті й подосі свіжі хвилюючі спогади дарування дорогої (в усіх сенсах цього слова) книжки, перш за все людям, чиє наукове Ім’я і дослідницький Шлях були взірцем високого служіння Психології. Кілька десятків цієї книжки, кожен підрозділ якої писався так, наче то був процес металургійної плавки, - наснажений аналітично і загартований у горнилі методологічного синтезу, -розійшовся несподівано швидко. Як і слід було очікувати, в нашій дезінтегрованій українській, а не тільки інституційній, психологічній реальності, відгуки були скупі, але на той прикрий момент - досить небайдужі, гарячі, контроверсивні...
Посилання
Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности. - М.: Наука, 1980. - 335 с.
Абульханова-Славская К.А. Стратегии жизни. - М.: Мысль, 1991. - 299 с.
Арутюнова Н.Д. Метафора и дискурс // Теория метафоры: Сборник: Пер. с англ., фр., нем., исп., польск. яз. / Вступ. сл. и сост. Н.Д. Арутюновой и М.А. Журинской. - М.: Прогресс, 1990. - С. 5-32.
Асмолов А.Г., Братусь Б.С., Петровский В.А., Суббо-тский Е.В., Хараш А. У. О смысловых образованиях личности // Взаимодействие коллектива и личности в коммунистическом воспитании: Тез. - Таллинн: ПТИ, 1979. - С. 111-119.
Асмолов А.Г. Деятельность и установка. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1979. - 150 с.
Балл Г.А. Психологическое содержание личностной свободы: сущность и составляющие // Психологический журнал. - 1997. - Т.18, № 5. - С. 7-18.
Барт Р. Мифологии: Пер. с фр. - М.: Изд-во им. Сабашниковых, 1996. - 312 с.
Бахтин М.М. Проблемы поэтики Достоевского. - М.: Сов. писатель, 1963. - 363 с.
Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. - М.: Искусство, 1979. - 424 с.
Бердяев Н.А. Самопознание (Опыт философской автобиографии). - М.: Книга, 1991. - 446 с.
Богданов B.A. Системологическое моделирование личности в социальной психологии. - Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1987. - 143 с.
Боуэн М. Духовность и личностно-центрированный подход // Вопросы психологии. - 1992. - № 3-4. - С. 24-33.
Брушлинский A.B. Проблема субъекта - главная в психологии // Сучасна психологія в ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (20-22 грудня 1994 р.) - В 2-х томах. - Т. 1. - К., 1994. - С. 23-29.
Бубер М. Два образа веры: Пер. с нем. / Под. ред. П. С. Гуревича, С. Л. Левин, С. В. Лезова. - М.: Республика, 1995. - 464 с.
Выготский Л.С. Собрание сочинений в 6-ти томах. -М.: Педагогика, 1982-1984.
Воробьева Л.И. Гуманитарная психология: предмет и задачи // Вопросы психологии. - 1995. - № 2. - С. 19-30.
Гадамер Х.-Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики. - М.: Прогресс, 1988. - 704 с.
Герменевтика: история и современность: Критические очерки. - М.: Мысль, 1995. - 303 с.
Гребеньков Г.В, Поправко A.K. Ценность как элемент психологической структуры личности // Сучасна психологія в ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (2022 грудня 1994 р.). - В 2-х томах. - Т. 1. - К., 1994. - С. 163-164.
Дільтей В. Виникнення герменевтики // Сучасна зарубіжна філософія. Течія і напрями. - К.: Ваклер, 1996. - С. 31-60.
Доренко Б.Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита. - М.: Изд-во МГУ, 1997. - 344 с.
Загадка человеческого понимания / Под общ. ред. A.A. Яковлева; Сост. В.П. Филатов. - М.: Политиздат, 1991. - 352 с.
Имедадзе И.В. Проблема полимотивации поведения // Вопросы психологии. - 1984. - № 6. - С. 87-93.
Ильин Б.П. Сущность и структура мотива // Психологический журнал. - 1995. - Т. 16, № 2. - С. 27-41.
Ильин И.А. Собр. соч.: В 10 т. - Т. 1. - М., 1993.
КалинаН.Ф. Основы психотерапии. - М.: “Рефл-бук”; К.: Ваклер, 1997. - 272 с.
Карпенко З.С. Ампліфікація “Я” в контексті формування національної самосвідомості // Ідея національного виховання в українській психологічній науці XIX-XX ст. Зб.: статей і доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. - Коломия: Вік, 1997. - С. 299-301.
Карпенко З.С. Психокорекція розвитку дитини. -Івано-Франківськ, 1994. - 132 с.
Квіт С. Основи герменевтики // Кур’єр Кривбасу. -1998. - № 5, 6.
Киричук О.В., Карпенко З.С. Рівні суб’єктності та індикатори духовності людини // Педагогіка і психологія. -1995. - № 3. - С. 3-12.
Колісник О.П. Діалог культур і саморозвиток особистості // Сучасна психологія в ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (20-22 грудня 1994 р.). - В 2-х томах. - Т. 1. - К., 1994. - С. 186-187.
Копьев А.Ф. Психологическое консультирование: опыт диалогической интерпретации // Вопросы психологии. -1990. - № 3. - С. 17-25.
Крипнер С., де Карвало Р. Проблема метода в гуманистической психологии // Психологический журнал. - 1993. - Т.14, № 2. - С. 113-126.
Кузьменко І.В. Саморозвиток дитини з точки зору суб’єктного підходу // Ментальність. Духовність. Саморозвиток особистості. - І част. - III розділ. - К., 1994. - С. 474-476.
Кульчицький О. Основи філософії і філософічних наук.
- Мюнхен-Львів, 1995. - 164 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. -М.: Политиздат, 1975. - 304 с.
Леонтьев Д.А. Системно-смысловая природа мотива // Вестник Моск. ун-та. - Сер. 14. Психология. -1993. - № 2. - С. 7 3-81.
Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии. - М.: Наука, 1984. - 444 с.
Лосев А.Ф. Логика символа // Философия. Мифология. Культура. - М.: Политиздат, 1991. - С. 247-255.
Малахов В.А. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. -К.: Либідь, 1996. - 304 с.
Маноха И.П. Человек и потенциал его бытия. - К.: Изд-во “Стимул” К., 1995. - 256 с.
Мелик-Пашаев А.А. Об источнике способности человека к художественному творчеству // Вопросы психологии.
- 1988. - № 1. - С. 76-82.
Мерлин В.С. Психология индивидуальности: Избр. психол. труды. - Москва-Воронеж, 1996.
Мусхелишвили Н.Л., Шрейдер Ю.А. Значение текста как внутренний образ // Вопросы психологии. - 1997. - № 3.
- С. 79-91.
Мясищев ВН. Личность и неврозы. - Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1960. - 426 с.
Надирашвили Ш. Понятие установки в общей и социальной психологии. - Тбилиси: Мецниереба, 1974. - 170 с.
Найссер У. Познание и реальность: Смысл и принципы когнитивной психологии: Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1981.
- 230 с.
Ортега-и-Гассет Х. Две великие метафоры: Сб.: Пер. с англ., фр., нем., исп., польск., яз. / Вст. ст. и сост. Н. Д. Арутюновой; общ. ред. Н. Д. Арутюновой и М. А. Журинской. - М.: Прогресс, 1990. - С. 68-81.
Пезешкян Н. Торговец и попугай. Восточные истории и психотерапия: Пер. с нем. - М.: Прогресс, 1992. - 240 с.
Пек М.С. Нехоженные тропы. Новая психология любви, традиционных ценностей и духовного роста: Пер. с англ. - М.: Авиценна, ЮНИТИ, 1996. - 301 с.
Петрасинський З. Пізнай себе. - К.: Рад. школа, 1989. -С. 42-54.
Петровский А.В. Возможности и пути построения общепсихологической теории личности // Вопросы психологии. - 1987. - № 4. - C. 30-44.
Петровский В.А. Личность в психологии: парадигма субъ-ектности. - Ростов-на-Дону: Изд-во “Феникс”, 1996. - 512 с.
Резвицкий И.И. Личность. Индивидуальность. Общество: Проблема индивидуализации и ее социально-философский смысл. - М.: Политиздат, 1984. - 141 с.
Релігієзнавчий словник / За ред. А. Колодного і В. Ло-бовика. - К.: Четверта хвиля, 1996. - 392 с.
Рыбаченко В.Ф. Экзистенциальное понимание свободной индивидуальности // Сучасна психологія в ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (20-22 грудня 1994 рД: В 2-х томах. - Т. 1. - К., 1994. - С. 79-85.
Рикер П. Метафорический процесс как познание, воображение и ощущение // Теория метафоры: Сб.: Пер. с англ., фр., нем., исп., польск. яз. / Общ. ред. Н. Д. Арутюновой и М. А. Журинской. - М.: Прогресс, 1990. - С. 416-434.
Рикер П. Конфликт интерпретаций: Очерки о герменевтике. - М.: Медиум, 1995. - 416 с.
Сафин В.Ф. Психология самоопределения личности: Учебное пособие по спецкурсу. - Свердловск: Свердл. ГПИ, 1986. - 142 с.
Семиченко В.А. Психологія спілкування. - К.: “Ма-гістр-S”, 1998. - 152 с.
Слободчиков В.И., Исаев Б.И. Основы психологической антропологии. Психология человека: Введение в психологию субъективности. - М.: “Школа-Пресс”, 1995. - 384 с.
СмирноваБ.О. Теория привязанности: концепции и эксперименты // Вопросы психологии. - 1995. - № 3. - С. 139-150.
Смирнов СД. Методологические уроки концепции А.Н. Леонтьева // Весник Моск. ун-та. - Сер. 14. Психология.
- 1993. - № 2. - С. 12-25.
Снегирева Т.В. Смысл и символ в проективном рисунке // Вопросы психологии. -1995. - № 6. - С. 20-32.
Соколова Б. Т., Бурлакова Н.С. К обоснованию метода диалогического анализа случая // Вопросы психологии. -1997. - № 2. - С. 61-76.
Старовойтенко Б. Б. Введение в гуманитарную психологию. - К.: МП “Леся”, 1996. - 80 с.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении: Монография. - К.: Видавничий центр “Просвіта”, 1996. - 404 с.
Татенко В.А. Субъект психической активности: поиск новой парадигмы // Психологический журнал. - 1995. - Т. 16, № 3. - С. 23-34.
Ухтомский А.А. Из неопубликованного // Психологический журнал. - 1994. - Т. 15, № 2. - C. 137-152.
Файзуллаев А.А. Принятие мотива личности // Психологический журнал. - 1985. - Т. 6, № 4. - С. 87-96.
Франк С.Л. Духовные основы общества. - М.: Республика, 1992. - 511с.
Франселла Ф, Баннистер Д. Новый метод исследования личности: Руководство по репертуарным личностным методикам: Пер. с англ. / Общ. ред. и предисл. Ю. М. Забродин и В. И. Похилько. - М.: Прогресс, 1987. - 236 с.
Человек и его символы / Под ред. К. Г. Юнга: Пер. с англ. - СПб.: Б.С.К., 1996. - 454 с.
Чепелева Н.В. Психологія читання тексту студентами вузів. - К.: Либідь, 1990. - 100 с.
Шерозия А.Б. К проблеме сознания и бессознательного психологического. - Т. 2. - Тбилиси: Мецниереба, 1973. - 522 с.
ЩербаковВ.С. Креаціоністський та еволюціоністський підходи до сутності психіки: онтопсихологічний аспект // Сучасна психологія в ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (20-22 грудня 1994 р.). - В 2-х томах.
- Т. 2. - К., 1994. - С. 126-128.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).