АКТИВІЗАЦІЯ ТВОРЧИХ РЕСУРСІВ ПЕДАГОГА У ПРОЦЕСІ ЙОГО ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ
Ключові слова:
актуалізація творчих ресурсів особистості, творчий потенціал учителя, педагогічна професіоналізація, педагогічна креативна психологія, критерії творчих ресурсів педагогаАнотація
Стаття присвячена проблемі активізації творчих ресурсів педагога у процесі його професіоналізації. Теоретично обґрунтована доцільність створення нового напрямку прикладної психології - педагогічної креативної психології. Окреслені можливі шляхи розв’язання проблеми діагностики творчих ресурсів педагога через визначення вимірюваних конструктів його творчого потенціалу й добірку методів діагностики емпіричних показників цих конструктів. У підсумку розроблені основи програми наукового дослідження.Посилання
Necka E, Orzechowski J, Slabosz A., Szymura B. Trening tworczosci. - Gdansk: Gdanske Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. - 174 s.
Necka Edward. Psychologia tworczosci. - Gdansk: Gdanske Wydawnictwo Psychologiczne, 2001. - 256 s.
Nowe wyzwania w rozwoju czlowieka/Pod red. B. Kaczmareka, K. Markiewicz, S. Orzechowskiego [Tekst]/ Bozydar Kaczmarek, Katarzyna Markiewicz, Sylwester Orzechowski. - Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Sklodowskiej, 2001. - 328 s.
Алдер X. НЛП. Современные психотехнологии. -СПб: Питер, 2000. - 200 c.
Богуш Л Бизнес как часы [Електронний ресурс]/ Людмила Богуш. - Режим доступа: www.bogush-
time.com
Гера Т.И.Психологическое сопровождение личностного и профессионального развития будущих инженеров-педагогов [Текст] / Татьяна Игоревна Гера / Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения: сборник материалов XVIII Международной научно-практической конференции / Под общ. ред. С.С. Чернова. - Новосибирск: Издательство НГТУ, 2011. - 510 с. - С. 50-55.
Коваленко А. Б. Психологические особенности процесса понимания творческих задач 91’5с.42 [Електронний ресурс] /Алла Борисовна Коваленко. -Режим доступа: http://www.voppsy.ru/authors/ KOVALEAB .htm
Матюшкин А. Одаренность в младшем школьном возрасте[Електронний ресурс]/ А.М. Матюшкин. -Режим доступа:http://revolution.allbest.ru/pedagogics/ 00179496_0.html
Моляко В.О. Психологія творчості - нова парадигма дослідження конструктивної діяльності людини [Текст] / В.О. Моляко // Практична психологія і соціальна робота. - 2004. - № 8. - С. 1-4.
Основы педагогического мастерства: Учеб. пособие для пед. спец. высш. учеб. заведений / И.А. Зязюн, И.Ф. Кривонос, Н.Н. Тарасевич и др.; Под ред. И.А. Зязюна. - М.: Просвещение, 1989. - 302 с.
Психология XXI века / Под ред. В.Н. Дружинина.
- М.: ПЕР СЭ, 2003. - 863 .
Савчин М.В. Духовний потенціал людини: [монографія] / Мирослав Васильович Савчин. - Івано-Франківськ: Місто НВ, 2010. - 508 с.
Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: Навч. посіб. [Текст] / З.І. Слєпкань. - К.: Вища школа, 2005. - 239 с.
Титаренко Т.М. Постмодерні концептуалізації понять “особистість” та “життєвий шлях” [Текст] / Тетяна Михайлівна Титаренко // Психологія і суспільство. - 2009. - №4 (38). - С. 83-96.
Ушаков Д.В. Современные исследования творчества [Електронний ресурс] /Дмитрий Викторович Ушаков. - Режим доступа: http://psyjournals.ru/ psychology/2005/n4/25734.shtml
Фурман А.В. Педагогіка як сфера миследіяль-ності: Наукове видання [Текст] / Анаторій Васильович Фурман. - Тернопіль: ВЦ НДІ МЕВО, 2010. - 24 с.
Фурман А.В., Надвинична Т. Методологічне обґрунтування моделі повного функціонального циклу модульно-розвивального процесу як системи навчальних задач [Текст] / А. Фурман, Т. Надвинична // Ві-такультурний млин: Методологічний альманах. - 2010. - Модуль 11. - С. 4-13.
Чудакова В. Психологічний супровід інноваційних освітніх проектів: мотиваційний компонент [Електронний ресурс] / В. Чудакова. - Режим доступа: http://osvita.ua/school/psychology/1281.
Юревич А.В. Интеграция психологии: утопия или реальность? [Текст] // Вопросы психологии. - 2005. -№ 3. - С. 16-28.
Якиманская И.С. Технология личностно-ориентированного образования : монография [Текст] / И.С. Якиманская; отв. ред. М.А. Ушакова. - М.: Сентябрь, 2000. - 176 с.
Яньшин П.В. Практикум по клинической психологии: Методы исследования личности [Текст] / П.В. Яньшин. - СПб: Питер, 2004. - 336 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).