ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ЯК УСТАНОВКА НА ПРОДУКТИВНУ ПОШУКОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ
Ключові слова:
цінності, ціннісно-орієнтаційна сфера, професійні цільовіустановки, ціннісні орієнтації, мотивація професійної діяльності, особистіший підхід до вивчення професії, професійні установки, аксіосфераАнотація
Проаналізовані психологічні риси, якості та цінності, які сприяють орієнтації особистості на успішну професійну діяльність; обґрунтовані стан, динаміка змін і способи підвищення ефективності керівництва становленням позитивних ціннісних орієнтацій у сфері майбутньої професійної діяльності студентів-психологів.
Посилання
Алексеева В.Г. Ценностные ориентации как фактор жизнедеятельности и развития личности // Психологический журнал. -1984. - Т.5, №5. - С. 63-70.
Арутюнян Л.А. Микросреда и трансформация общественных ценностей в ценностную ориентацию личности. - Ереван: Изд. пед. ун-та, 1979. - 123 с.
Битянова Н.Р. Психология личностного роста. - Л.: Наука, 1995. - 187 с.
Бубнова С. С. Ценностные ориентации личности как многомерная нелинейная система / / Психологический журнал. - 1999. - Т.20, №5. - С. 38-44.
Донцов А.И. О ценностных отношениях личности // Сов. педагогика. - 1974. - №5. - С. 23-35.
Зотова О.И., Бобнева М.И. Ценностные ориентации и механизмы социальной регуляции поведения // Методологические проблемы социальной психологии. - М.: Наука,1975. - Вып. 2. - С. 31-39.
Карпенко З. С. Аксіопсихологія особистості. - K.: ТОВ МФА, 1998. - 216 с.
Кириллова Н.А. Ценностные ориентации в структуре интегральной индивидуальности старших школьников // Вопросы психологии. - 1999. - №4. - С. 29-37.
Кларин М.В. Метафоры и ценностные ориентации педагогического сознания // Педагогика. - 1997. - №1. - С. 34-39.
Кун М., Макпартленд Т. Эмпирическое исследование установок личности на себя. Современная зарубежная социальная психология. Тексты / Под ред. Г.М.Андре-евой, Н.Н.Богомоловой, Л.А.Петровской. -М.: МГУ, 1984. - 239 с.
Лазарук А.Ф. Цінності людини у науково-психологічному осмисленні / / Психологія і суспільство. - 2003. -№2. - С. 20-38.
Леонтьев Д.А. Ценность как междисциплинарное понятие: опыт многомерной реконструкции // Вопросы философии. -1996. - №4. - С. 15-26.
Модульно-розвивальна система як соціокультурна організація // Психологія і суспільство. - 2002. -№3-4. - 292 с.
Научитель Е.Д. Ценностные ориентации молодежи // Практична психология та соцівльна работа. - 1999. - №3. - С. 36-38.
Петрий П.В. Духовные ценности. -М.: Академия, 1998. - 114 с.
Полуэктова Н.М., Яковлева И.В. Проблемы диагностирования профессиональной пригодности к социальной работе // Вестник СПбГУ. - 1999 .- №3. - С.47-58.
Филиппов А.А., Кондратьева Л.Л. Профессиональная ориентация и профессиональное самоопределение личности // Активность личности в общении и профессиональное самоопределение. - Л.: Прогресс, 1976.
- С. 65-76.
Фурман А.В. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. -№3. - С. 105-144; 2002. -№3-4. - С. 20-58.
Ядов В.А. (ред.) Саморегуляция и прогнозирование социального поведения личности. - М.: Академия, 1979. - 84 с.
Ядов В.А. О диспозиционной регуляции социального поведения личности // Методологические проблемы социальной психологии. - М.: Наука, 1975. - С. 89-105.
Kluckhohn С. Values and Value Orientations in the Theory of Action / / Toward а General Theory of Action /Ed. by T.Parsons, E.Shils. - Cambridge, 1951.- P. 46-71.
Marris С. W. Varieties of Human Value. - Chicago, 1956. - 247 р.
Rоkеаch M. Beliefs. Attitudes, and Values. - San Francisco, 1969. - 326 р.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).