ОСОБИСТІСНА ВИМОГЛИВІСТЬ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ
Ключові слова:
державна служба, особистість, професійна компетентність, структурно-функціональні компонентипр офесійної компетентності, особистісна вимогливістьАнотація
У статті розглядаються актуальні питання професійної компетентності фахівця. Обґрунтовано та представлено архітектоніку покомпонентно структурного змісту професійної компетентності державного службовця, який визначається функціонально-професійними компетенціями як певною структурою комунікативно-організаторських умінь. Емпірично визначено роль особистісної вимогливості в ефективній професійній реалізації фахівця, описано види професійно-статусного модусу названої вимогливості та конкретизовано ефекти їх трансформацій на різних етапах становлення державного службовця.
The article considers the actual issues of professional competence of a specialist. The architectonic of a component by component structural content of professional competency of a civil servant, which is determined by functional-professional competences as a certain structure of communicative-organizational skills has been substantiated and presented. The role of personal strictness in the efficient professional realization of a specialist has been empirically determined; the kinds of profession-status modus of mentioned strictness have been depicted and the effects of their transformation on different stages of the civil servant’s development have been specificated.
Посилання
Абульханова К.А. Психология и сознание личности (проблемы методологии, теории и исследования реальной личности): [избр. психол. тр. / Акад.пед. и социал. наук; Моск. психолого-социал. ин-т]; К.А. Абульханова. - М. : [б. и. ], 1999. - 224 с.
Балл Г.О. Про психологічні засади формування готовності до професійної праці / Г.О. Балл // Пси-холого-педагогічні проблеми професійної освіти / Під ред. I.A. Зязюна. - K., 1994. - C. 48-56.
Браже Т.Г. Развитие творческого потенциала учителя / Т.Г. Браже // Сов. педагогика. - 1989. - № 8. - C. 89-94.
Вірна Ж.П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога : [монографія] / Вірна Ж.П. - Луцьк : Ред-вид. від. “Вежа” Волин. держ. ун-туім.Л.Українки, 2003. - 320 с.
Деркач A.A. Акмеологические основы развития профессионала / A.A. Деркач. - М.: Изд-во Моск. психолого-социального ин-та, 2004. - 752 с.
Дзвінчук Д.І. Психологічні основи ефективного управління : [навч. посіб.] / Д.І. Дзвінчук. - K. : Нічлава, 2000. - 280 с.
Драгомнрецька Н. Комунікативна діяльність в контексті професійної діяльності державних службовців / Н. Драгомирецька // Актуальні проблеми державного управління : Зб. наук. пр. ОРІДУ. - Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2003. - Вип.4 (16). - С. 4-15.
ЗазыкинВ.Г. Менеджер: психологические секреты профессии / Зазыкин В.Г., Чернышев А.П. - М.: Наука, 1992. - 165 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессий : [учеб. пособ. для студ. вузов] / Э.Ф. Зеер. - 2-е изд., перераб., доп. -М. : Академ. проект ; Екатеринбург : Деловая кн., 2003.
- 336 с.
Земба А.Б. Особистісна вимогливість як чинник професійної компетентності (на матеріалі держслуж-бовців центрів зайнятості) : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Земба А.Б. - Луцьк., 2010. - 20 с.
Ландщеер В. Концепция “минимальной компетентности” / В. Ландшеер // Перспективы : вопросы образования. - 1988. - №1. - С. 27-34.
Лисенко А. Ф. Теория и практика формирования готовности студентов педагогических вузов к профессиональной деятельности : дис. . д. пед. наук :
00.01 / А.Ф. Лисенко. - К., 1996. - 371 с.
Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Маркова. - М. : [б. и.], 1966. - 308 с.
Нестеренко Л. Психологічні основи розвитку комунікативної компетентності державних службовців / Л. Нестеренко // Вісник НАДУ. - 2004. - № 3. - С. 182-188.
Нинюк 1.1. Професіоналізм державних службовців: сутність, стан та особливості формування : автореф. дис..., канд. наук з держ. упр. / Нинюк І.І. ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. - К. : [б. в.], 2005. - 20 с.
Педагогічна майстерність : [підручник] / за ред.
І.А. Зязюна. - К. : Вища шк., 1997. - 349 с.
Пугачёв В.П. Руководство персоналом организации: [ученик] / В.П. Пугачёв. - М. : Аспект Пресс, 1999. - 279 с.
Радул В.В. Соціальна зрілість молодого вчителя / В.В. Радул. - К. : Вища шк., 1997. - 269 с.
Реан A.A. Социальная педагогическая психология: [учеб. пособие для психологов и педагогов] /
A.A. Реан, Я.Л. Коломинский. - СПб. : Питер, 2001.416 с.
Хуторской A.B. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / A.B. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-64.
Шишов С.Н. Понятие компетенции в контексте качества образования / С.Н. Шишов // Стандарты и мониторинг в образовании. - 1999. - № 2. - С. 30-34.
Britell J.K. Competency and Excellence / J.K. Britell // Minimum Competency Achievement Testing / Taeger R. M.& Title C. K. (eds.) - Berkley, 1980. - Р. 23-29.
Burgoyne J. Opinion / J. Burgoyne // Transition. February. 1989.
Crowl T.K. Educational Psychology. Windows on Teaching / Crowl T.K., Kaminsky S., Podell D. M. - Brown & Bench mark publishers, 1997. - 416 p.
Cultivating Communities of Practice / E. Wenger, R. McDermott, W. Sydney. - Harvard Business School, Boston, 2002. - 241 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).