ОСОБИСТІСНА ВИМОГЛИВІСТЬ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ

Автор(и)

  • Жанна Вірна

Ключові слова:

державна служба, особистість, професійна компетентність, структурно-функціональні компонентипр офесійної компетентності, особистісна вимогливість

Анотація

У статті розглядаються актуальні питання професійної компетентності фахівця. Обґрунтовано та представлено архітектоніку покомпонентно структурного змісту професійної компетентності державного службовця, який визначається функціонально-професійними компетенціями як певною структурою комунікативно-організаторських умінь. Емпірично визначено роль особистісної вимогливості в ефективній професійній реалізації фахівця, описано види професійно-статусного модусу названої вимогливості та конкретизовано ефекти їх трансформацій на різних етапах становлення державного службовця.

 

The article considers the actual issues of professional competence of a specialist. The architectonic of a component by component structural content of professional competency of a civil servant, which is determined by functional-professional competences as a certain structure of communicative-organizational skills has been substantiated and presented. The role of personal strictness in the efficient professional realization of a specialist has been empirically determined; the kinds of profession-status modus of mentioned strictness have been depicted and the effects of their transformation on different stages of the civil servant’s development have been specificated.

Біографія автора

  • Жанна Вірна
    доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, м. Луцьк

Посилання

Абульханова К.А. Психология и сознание личности (проблемы методологии, теории и исследования реальной личности): [избр. психол. тр. / Акад.пед. и социал. наук; Моск. психолого-социал. ин-т]; К.А. Абульханова. - М. : [б. и. ], 1999. - 224 с.

Балл Г.О. Про психологічні засади формування готовності до професійної праці / Г.О. Балл // Пси-холого-педагогічні проблеми професійної освіти / Під ред. I.A. Зязюна. - K., 1994. - C. 48-56.

Браже Т.Г. Развитие творческого потенциала учителя / Т.Г. Браже // Сов. педагогика. - 1989. - № 8. - C. 89-94.

Вірна Ж.П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога : [монографія] / Вірна Ж.П. - Луцьк : Ред-вид. від. “Вежа” Волин. держ. ун-туім.Л.Українки, 2003. - 320 с.

Деркач A.A. Акмеологические основы развития профессионала / A.A. Деркач. - М.: Изд-во Моск. психолого-социального ин-та, 2004. - 752 с.

Дзвінчук Д.І. Психологічні основи ефективного управління : [навч. посіб.] / Д.І. Дзвінчук. - K. : Нічлава, 2000. - 280 с.

Драгомнрецька Н. Комунікативна діяльність в контексті професійної діяльності державних службовців / Н. Драгомирецька // Актуальні проблеми державного управління : Зб. наук. пр. ОРІДУ. - Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2003. - Вип.4 (16). - С. 4-15.

ЗазыкинВ.Г. Менеджер: психологические секреты профессии / Зазыкин В.Г., Чернышев А.П. - М.: Наука, 1992. - 165 с.

Зеер Э.Ф. Психология профессий : [учеб. пособ. для студ. вузов] / Э.Ф. Зеер. - 2-е изд., перераб., доп. -М. : Академ. проект ; Екатеринбург : Деловая кн., 2003.

- 336 с.

Земба А.Б. Особистісна вимогливість як чинник професійної компетентності (на матеріалі держслуж-бовців центрів зайнятості) : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Земба А.Б. - Луцьк., 2010. - 20 с.

Ландщеер В. Концепция “минимальной компетентности” / В. Ландшеер // Перспективы : вопросы образования. - 1988. - №1. - С. 27-34.

Лисенко А. Ф. Теория и практика формирования готовности студентов педагогических вузов к профессиональной деятельности : дис. . д. пед. наук :

00.01 / А.Ф. Лисенко. - К., 1996. - 371 с.

Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Маркова. - М. : [б. и.], 1966. - 308 с.

Нестеренко Л. Психологічні основи розвитку комунікативної компетентності державних службовців / Л. Нестеренко // Вісник НАДУ. - 2004. - № 3. - С. 182-188.

Нинюк 1.1. Професіоналізм державних службовців: сутність, стан та особливості формування : автореф. дис..., канд. наук з держ. упр. / Нинюк І.І. ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. - К. : [б. в.], 2005. - 20 с.

Педагогічна майстерність : [підручник] / за ред.

І.А. Зязюна. - К. : Вища шк., 1997. - 349 с.

Пугачёв В.П. Руководство персоналом организации: [ученик] / В.П. Пугачёв. - М. : Аспект Пресс, 1999. - 279 с.

Радул В.В. Соціальна зрілість молодого вчителя / В.В. Радул. - К. : Вища шк., 1997. - 269 с.

Реан A.A. Социальная педагогическая психология: [учеб. пособие для психологов и педагогов] /

A.A. Реан, Я.Л. Коломинский. - СПб. : Питер, 2001.416 с.

Хуторской A.B. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / A.B. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-64.

Шишов С.Н. Понятие компетенции в контексте качества образования / С.Н. Шишов // Стандарты и мониторинг в образовании. - 1999. - № 2. - С. 30-34.

Britell J.K. Competency and Excellence / J.K. Britell // Minimum Competency Achievement Testing / Taeger R. M.& Title C. K. (eds.) - Berkley, 1980. - Р. 23-29.

Burgoyne J. Opinion / J. Burgoyne // Transition. February. 1989.

Crowl T.K. Educational Psychology. Windows on Teaching / Crowl T.K., Kaminsky S., Podell D. M. - Brown & Bench mark publishers, 1997. - 416 p.

Cultivating Communities of Practice / E. Wenger, R. McDermott, W. Sydney. - Harvard Business School, Boston, 2002. - 241 p.

Завантаження

Як цитувати

Вірна, Жанна. “ОСОБИСТІСНА ВИМОГЛИВІСТЬ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ”. Психологія і суспільство, no. 3(53), Aug. 2017, pp. 99-109, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/674.

Схожі статті

1-10 з 265

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.