ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТА ПРИЧИН НАВЧАЛЬНОЇ НЕУСПІШНОСТІ
Ключові слова:
індивід, навчальна неуспішність, середньогруповий суб’єкт, психологічний стан, вікова фаза, великий біологичний цикл, якість ходу власного годинника, інтелект, розумові здібностіАнотація
У дослідженні причин неуспішності брали участь невстигаючі учні середньої школи та студенти, які “провалили” сесію. Обидві групи обстежуваних були відхронометровані методом відтворення заданої тривалості [13]. За результатами підраховані: “t- тип” особистості, t — для середньогру-пового суб’єкта (учні та студенти окремо), квадратичне відхилення ( 5) як показник якості ходу власного годинника для середньогрупового суб’єкта. В результаті зафіксований середній бал неуспішності учнів та студентів. Останнім був запропонований опитувальник, дані якого вказують на наявність синдрому власного психологічного незадоволення особистості на момент проходження сесії. Насамкінець проводиться порівняльний аналіз а-по-казників невстигаючих школярів і студентів.
Посилання
Головіна Н.В. Часовий параметр як характеристика інтелектуального потенціалу особистості // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 1999. - №2. - С. 218-225.
Цуканов Б. Й. Диференціальна психологія. Конспект лекцій. - Одеса: Астропринт, 1999. - 68 с.
Цуканов Б.Й., Страцинська I.A. Метрика життєвого шляху творчої особистості / / Психологія і суспільство. - 2001. - №2. - С. 18-25.
Ананьев Б.П. Человек как предмет познания. - СПб.: Питер, 2001. - С. 107-112.
Божович Л.И. Этапы формирования личности в онтогенезе. // Вопросы психологи. - 1978. - №4. - С. 23-35.
Бурменская Г.В. и др. Возрастнопсихологическое консультирование. - М.: Изд-во Московского университета, 1990. -134 с.
Власова Т.А., Певзнер М.С. О детях с отклонениями в развитии. - М., Просвещение, 1973. - 280 с.
Еникеева Д.Д. Пограничные состояния у детей и подростков: Основы психиатрических знаний. - М.: Академия, 1998. - 304 с.
Зинченко С.Н. Почему детям бывает трудно учиться. - К.: Радянська школа, 1990. - 56 с.
Кон И.С. Психология ранней юности: Книга для учителя. - М.: Просвещение, 1982. - 225 с.
Психология / Под ред. А.А. Крылова. - М.: Проспект, 1999. - 584 с.
Раттер М. Помощь трудным детям: Пер. с англ./ Общ. ред. А.С. Спиваковский. - М.: Прогресс, 1987. - 424 с.
Фресс П. Восприятие и оценка времени. - М. Прогресс, 1978. - Вып.6 - С. 88-130.
Цуканов Б.Й. Время в психике человека.: Монография. - Одесса: Астропринт, 2000. - 220 с.
Цуканова В.Б. Хронометрический показатель ослабленной успеваемости. // Наука і освіта. - 2001. - №1. - С. 83-85.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).