СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ
Анотація
Ця програмна робота є другою спробою запропонувати для публічного обговорення своє бачення ситуації і перспектив розвитку української освіти групою незалежних дослідників. Перша (Ю. Луко-венко, О. Коловіцкова, В. Нікітін, В. Яку-шик “Проблеми і перспективи реформування освіти в Україні” // Директор Школи. - 2002. - № 21-22) була підготовлена під час розробки Національної доктрини розвитку освіти. її основні змістовні положення, на нашу думку, зберегли актуальність і сьогодні. В рамках проекту “Розвиток освітньої політики на місцевому рівні в Україні” за підтримки програми МАТРА нідерландські експерти запропонували низку питань, які точніше формулювали завдання й уточнювали напрямки діяльності проекту. В ситуації тривалих дискусій перелік цих питань був підготовлений. Українські експерти — учасники проекту - відповідали на них у режимі листування та усних обговорень із зарубіжними партнерами та з іншими українськими учасниками проекту під час семінарів, тренінгів і публічних заходів у Києві, Львівській і Херсонській областях, в інших регіонах України.Посилання
Закон України “ Про освіту” // Україна. Закони. Основні чинні закони і кодекси України. - К.: Махаон, 2003. - С. 533542.
Державна програма Освіта (“Україна 21 століття”). -К., 1993.
Національна доктрина розвитку освіти. Проект // Освіта України. - №29. - 2001. - 1S липня.
Проблеми і перспективи розвитку середньої освіти в Україні / Авторський колектив: О.В.Коловіцкова, Ю.В.Луковенко, В.А.Нікітін, Н.В.Слухай, С.В.Слухай, В.М.Якушик. — К: Видавничий дім А.С.С., 2004. — 64 с.
Thirsk W. A Fiscal Glance Inside a Set of Rayons. — FAO, 2002 // www.fao.kiev.ua.
Корсак К.В. Стандарти середньої освіти: практика України і країн Західної Європи. — Доповідь на семінарі (квітень 2003 року) в рамках проекту «Розвиток освітньої політики на місцевому рівні в Україні». (К.В.Корсак — директор Київського інституту освітньої політики, екс-представник України в Комітеті з освіти Ради Європи; korsak@iep.uninet.kiev.ua).
Поллок І. Запровадження нових навчальних програм / / Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток критичного мислення учнів у контексті розробки стандартів освіти України», Київ, 25-27 січня 2001 року. — К., 2001. — С. 1S-25.
S. Політика у сфері освіти. Економічне зростання на засадах справедливості. Український погляд. Документ для обговорення. № 407. — Світовий Банк, 1999.
Вітренко ЮМ. Чому ми такі бідні? Тому що не освічені // День. — 1999. — 22 квітня.
Розвиток освітньої політики на місцевому рівні // www.istc.biz.
www. sefr.kiev. ua
Levitas T., Herchinsky J. Educational Policy and Finance in Lviv // Local and Regional Government Institutional Strengthening. — K.: LARGIS, 2001 // http://largis.kiev.ua/ english/ind-engl.htm
Управління і фінансування освіти: наявні механізми та проблеми. - К.: ПРООН, 2001. — С. 19.
Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. — К.: К.І.С., 2003.
Україна. Відновлення зростання на засадах справедливості: Меморандум про економічний розвиток України. Економіки країн світу. Дослідження Світового Банку.— К.: Світовий Банк, 1999. — С. 77. (Розділ 4. Чи може Україна одночасно забезпечити економічне зростання та соціальну справедливість. — С. 6S-96).
Постанова КМ № 3S від 20 січня 1997 р. “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватись державними навчальними закладами”.
Середні навчальні заклади України на початок 2000/ 01 навчального року. Статистичний бюлетень. — К.: Держкомстат, 2001.
Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2000/2001 навчального року. Статистичний бюлетень. — К.: Держкомстат, 2001.
. Маркетинг в Україні. — 2001. — № 3. — Липень-вересень. — C. 43.
Державна податкова адміністрація України. Лист від 29 січня 199S р. № 846/11/15-0116 “Про оподаткування закладів і установ освіти”.
1 Лікарчук І. Закон України про загальну середню освіту і перспективи його функціонування // Світло. — 2000.— № 3. — С. 13-16.
Lukovenko Yu. Ukraine: Steps towards Effective Fiscal Equalization // Chapter 5. Sub national Expenditures on Education: Towards an Effective Use of Public Resources. // Dilemmas and Compromises: Fiscal Equalization in Transition Countiries. / Ed. by Sergii Slukhai. // Budapest: LGI / OSI, 2003.— P. 143-146.
Серджіованні Т.Д., Баргінгейм М., Кумз Ф.С., Тарстон П.В. Керування освітою і шкільне врядування. — Львів, 2002.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності.
— Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).