ПРО "ЕГОЛОГІЧНИЙ ҐЕНЕЗИС" У Е. ГУССЕРЛЯ* ТА ПРОБЛЕМУ СУБ'ЄКТНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ ПСИХІКИ В ОНТОҐЕНЕЗІ
Анотація
Тут постають нові питання про те, чи всі людські істоти народжуються з однаковим потенціалом суб’єктності, чи можна цей потенціал нарощувати, примножувати, чи відбувається розвиток суб’єктності в онтогенезі і, якщо так, то яка логіка цього розвитку і як людському індивіду вдається одночасно керувати розвитком власної психіки і розвитком себе як її суб’єкта? Існує ще чимало інших цікавих питань, пов’язаних із сутніс-ним підходом до дослідження власне людського в людині, кожне з яких потребує спеціального вивчення.
Посилання
Анохин П.К. Избранные труды: Философские аспекты теории функциональной системы. — М.: Наука, 1979.- 400 с.
Анцыферова Л.И. Новые стадии поздней жизни: время теплой осени или суровой зимы? // Психологический журнал. — 1994. — Т. 15, № 3. — С. 99-105.
АсмоловА.Г. Психология личности. — М.: Изд. Моск. ун-та, 1990. — 367 с.
Ахмеров РА. Биографический тренинг при кризисах середины жизни. // LifeLine и другие новые методы психологии жизненного пути / Сост. и общ. ред. А.А. Кроника; послесл. Е.И. Головахи. — М.: Издательская группа “Про-гресс”-“Культура”, 1993. — С. 140-151.
Бахтин М.М. Архитектоника поступка // Социологические исследования. - М., 1986. - С. 157-169.
Выготский Л.С. Собрание сочинений в б т. — М.: Педагогика, 1982-84.
Гегель Г. Энциклопедия философских наук. — Т. 3: Философия духа. - М.: Мысль, 1977. — 471 с.
Гуссерль Э. Картезианские размышления. - СПб.: “Ювента”, 1998. - 315 с.
Давыдов В.В. Генезис и развитие личности в детском возрасте // Вопросы психологи. - 1992. — № 1. — С. 22-33.
Коломинский Я.Л., Харин С.С. Становление субъективной социальности у детей раннего возраста // Вопросы психологи. - 1991. — № 6. — С. 21-30.
Корсакова Н.К., Балашова Е.Ю. Опосредование как компонент саморегуляции психической деятельности в позднем возрасте // Вестник Московского ун-та: Серия 14. Психология. - 1995. — № 1. — С. 18-23.
Костюк Г.С. Избранные психологические труды. — М.: Педагогика, 1988. — 304 с.
Костюк Г.С. Принцип развития в психологии // Методологические и теоретические проблемы психологии / Отв. ред. Е.В.Шорохова. — М.: Наука, 1969. — С. 118-152.
Кубанова О.Ю. Проблема интерсубъективности в “Картезианских размышлениях” Э.Гуссерля // Историко-философский ежегодник / Отв. ред. Н.В. Мотрошилова. — М.: Наука, 1991. — С. 87-108.
Лисина М.И. Проблемы онтогенеза общения. — М.: Педагогика, 1986. — 144 с.
Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [ В 2 т.]. - К.: Форум, 2002. - Т. 1: Теоретико-методологічні проблеми генетичної психології.
Менегетти А. Онтопсихологическая педагогика / Пер. с итал. Д. Петрова. — Пермь: Хортон Лимитед, 1993. — 76 с.
Палагина Н.Н. Предметная игровая активность в раннем возрасте // Вопросы психологии. - 1992. — № 5-6. — С. 31-34.
ПетровскийВ.А. Личность в психологии: парадигма субъектности. — Ростов-на-Дону: Феникс, 1996. — 512 с.
Платонов К.К. Система психологии и теория отражения. — М.: Наука, 1982. — 308 с.
Поливанова К.Н. Психологический анализ кризисов возрастного развития // Вопросы психологии. - 1994. — № 1. — С. 61-69.
Поливанова К.Н. Психологическое содержание подросткового возраста // Вопросы психологии. - 1996. — № 1. — С. 20-33.
Роменець ВА. Суб’єкт психічної активності як предмет історичної психології // Психологія суб’єктної активності особистості. — Київ: Інститут психології АПН України, 1993. - С. 81-82.
Роменець В.А. Історія психології епохи просвітництва: Навч. посібник. — К.: Вища шк., 1993. — 568 с.
Рощак К. Психологические особенности личности в пожилом возрасте: Автореф. дис. канд. психол. наук. — М., 1990. - 19 с.
Снегирева Т.В. Личностное самоопределение в старшем школьном возрасте // Вопросы психологи. - 1989. — № 2. — С. 27-35.
Татенко В.О. Становлення індивіда як суб’єкта психічної діяльності // Психологія. - К.: Рад. шк., 1990. -Вип. 35. - С. 3-12.
Татенко В.О. Психолого-педагогічні умови формування у підростаючої особистості здатності до вчинку // Психологія і моральне виховання: Матеріали міжнародного симпозіуму. - Берлін, 1990. - С. 180-186 (нім. мовою).
Татенко В.А. Субъект психической активности: природа, функции, развитие // Психологія суб’єктної активності особистості. - К., 1993. - С. 91-93.
Татенко В.А. Суб’єктно-генетичний підхід і проблема детермінації психічного розвитку людини // Ментальність. Духовність. Саморозвиток особистості// Тези доповідей та матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. - Ч.І, розділ III. - Київ-Луцьк, 1994. - С. 558-559.
Татенко В.А. Субъектное и спонтанное в объяснении детерминации психического развития // Сучасна психологія у ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (2022 грудня 1994 р.). - В 2-х томах. - К.,1994. - Т.1. - С. 108-114.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении: Монография - К.: Просвіта, 1996. - 404 с.
Татенко В.А. Психологические стратегии и технологии актуализации субъектного потенциала человека // Психологія на перетині тисячоліть: Збірник наукових праць учасників П’ятих Костюківських читань: В 3 т. - Київ: Гнозис, 1998. - Т.ІІІ. - С. 308-314.
Татенко В. О. Активність самотворення як онтологічна ознака людського буття // Творчість, духовність, гуманізм в просторі освіти: Збірник доповідей науково-практичної конференції, м. Вінниця, 20-21 жовтня 1998 року: У 2-х томах. — Том 1. - Вінниця: Універсум-Вінниця, 1998. - С. 109-114.
Татенко В.О. До проблеми автентичності людського буття: вчинкова парадигма // Розвиток педагогічної і психол. наук в Україні 1992-2002. Зб. наук. праць до 10-річчя АПН України / Академія педагогічних наук України. - Ч.1. -Харків: ОВС, 2002. - С. 550-563.
Татенко В.О. Суб’єктна парадигма у психології освіти // Педагогіка і психологія. Вісник АПН України. - 2004. — № 2. - С. 11-23.
Фельдштейн Д.И. Психология развития личности в онтогенезе. — М.: Педагогика, 1989. - 206 с.
Философская энциклопедия / Гл. ред. Ф. В. Константинов. — Т. 1-5. — М.: Советская энциклопедия, 1960-70.
Фрейд З. Тотем и Табу / Под ред. проф. Ермакова, 1924.
— 170 с. — (Психологическая и психоаналитическая библиотека).
Фромм Э. Человек для себя / Пер. с англ. и послесл. Л. А. Чернышевой. — Мн.: Коллегиум, 1992. — 253 с.
Чудновский В.Э. К проблеме соотношения “внешнего” и “внутреннего” в психологии // Психологический журнал. —1993. — Т.14, № 5. — С. 3-12.
Юнг К.Г. Структура души // Юнг К.Г Проблемы души нашого времени: Пер. с нем./ Предисл. А.В. Бруш-линского - М.: Изд. группа “Прогресс”, “Универс”, 1993. -С. 111-133.
Baltes P.B. Life-span developmental psychology: Observations on history theory revisited // Developmental psychology: Historical and philosophical perspectives / Ed. R.M.Lerner. Hillsdale, N.J.: Trlbaumю. — 1983. — P. 79-111.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).