ПРО "ЕГОЛОГІЧНИЙ ҐЕНЕЗИС" У Е. ГУССЕРЛЯ* ТА ПРОБЛЕМУ СУБ'ЄКТНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ ПСИХІКИ В ОНТОҐЕНЕЗІ

Автор(и)

  • Віталій Татенко Інститут соціальної і політичної психології АПН України, м. Київ

Анотація

Тут постають нові питання про те, чи всі людські істоти народжуються з однаковим потенціалом суб’єктності, чи можна цей потенціал нарощувати, примножувати, чи відбувається розвиток суб’єктності в онтогенезі і, якщо так, то яка логіка цього розвитку і як людському індивіду вдається одночасно керувати розвитком власної психіки і розвитком себе як її суб’єкта? Існує ще чимало інших цікавих питань, пов’язаних із сутніс-ним підходом до дослідження власне людського в людині, кожне з яких потребує спеціального вивчення.

Біографія автора

  • Віталій Татенко, Інститут соціальної і політичної психології АПН України, м. Київ
    доктор психологічних наук, професор, член-корес-пондент АПН України, головний науковий співробітник Інституту соціальної і політичної психології АПН України, м. Київ

Посилання

Анохин П.К. Избранные труды: Философские аспекты теории функциональной системы. — М.: Наука, 1979.- 400 с.

Анцыферова Л.И. Новые стадии поздней жизни: время теплой осени или суровой зимы? // Психологический журнал. — 1994. — Т. 15, № 3. — С. 99-105.

АсмоловА.Г. Психология личности. — М.: Изд. Моск. ун-та, 1990. — 367 с.

Ахмеров РА. Биографический тренинг при кризисах середины жизни. // LifeLine и другие новые методы психологии жизненного пути / Сост. и общ. ред. А.А. Кроника; послесл. Е.И. Головахи. — М.: Издательская группа “Про-гресс”-“Культура”, 1993. — С. 140-151.

Бахтин М.М. Архитектоника поступка // Социологические исследования. - М., 1986. - С. 157-169.

Выготский Л.С. Собрание сочинений в б т. — М.: Педагогика, 1982-84.

Гегель Г. Энциклопедия философских наук. — Т. 3: Философия духа. - М.: Мысль, 1977. — 471 с.

Гуссерль Э. Картезианские размышления. - СПб.: “Ювента”, 1998. - 315 с.

Давыдов В.В. Генезис и развитие личности в детском возрасте // Вопросы психологи. - 1992. — № 1. — С. 22-33.

Коломинский Я.Л., Харин С.С. Становление субъективной социальности у детей раннего возраста // Вопросы психологи. - 1991. — № 6. — С. 21-30.

Корсакова Н.К., Балашова Е.Ю. Опосредование как компонент саморегуляции психической деятельности в позднем возрасте // Вестник Московского ун-та: Серия 14. Психология. - 1995. — № 1. — С. 18-23.

Костюк Г.С. Избранные психологические труды. — М.: Педагогика, 1988. — 304 с.

Костюк Г.С. Принцип развития в психологии // Методологические и теоретические проблемы психологии / Отв. ред. Е.В.Шорохова. — М.: Наука, 1969. — С. 118-152.

Кубанова О.Ю. Проблема интерсубъективности в “Картезианских размышлениях” Э.Гуссерля // Историко-философский ежегодник / Отв. ред. Н.В. Мотрошилова. — М.: Наука, 1991. — С. 87-108.

Лисина М.И. Проблемы онтогенеза общения. — М.: Педагогика, 1986. — 144 с.

Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [ В 2 т.]. - К.: Форум, 2002. - Т. 1: Теоретико-методологічні проблеми генетичної психології.

Менегетти А. Онтопсихологическая педагогика / Пер. с итал. Д. Петрова. — Пермь: Хортон Лимитед, 1993. — 76 с.

Палагина Н.Н. Предметная игровая активность в раннем возрасте // Вопросы психологии. - 1992. — № 5-6. — С. 31-34.

ПетровскийВ.А. Личность в психологии: парадигма субъектности. — Ростов-на-Дону: Феникс, 1996. — 512 с.

Платонов К.К. Система психологии и теория отражения. — М.: Наука, 1982. — 308 с.

Поливанова К.Н. Психологический анализ кризисов возрастного развития // Вопросы психологии. - 1994. — № 1. — С. 61-69.

Поливанова К.Н. Психологическое содержание подросткового возраста // Вопросы психологии. - 1996. — № 1. — С. 20-33.

Роменець ВА. Суб’єкт психічної активності як предмет історичної психології // Психологія суб’єктної активності особистості. — Київ: Інститут психології АПН України, 1993. - С. 81-82.

Роменець В.А. Історія психології епохи просвітництва: Навч. посібник. — К.: Вища шк., 1993. — 568 с.

Рощак К. Психологические особенности личности в пожилом возрасте: Автореф. дис. канд. психол. наук. — М., 1990. - 19 с.

Снегирева Т.В. Личностное самоопределение в старшем школьном возрасте // Вопросы психологи. - 1989. — № 2. — С. 27-35.

Татенко В.О. Становлення індивіда як суб’єкта психічної діяльності // Психологія. - К.: Рад. шк., 1990. -Вип. 35. - С. 3-12.

Татенко В.О. Психолого-педагогічні умови формування у підростаючої особистості здатності до вчинку // Психологія і моральне виховання: Матеріали міжнародного симпозіуму. - Берлін, 1990. - С. 180-186 (нім. мовою).

Татенко В.А. Субъект психической активности: природа, функции, развитие // Психологія суб’єктної активності особистості. - К., 1993. - С. 91-93.

Татенко В.А. Суб’єктно-генетичний підхід і проблема детермінації психічного розвитку людини // Ментальність. Духовність. Саморозвиток особистості// Тези доповідей та матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. - Ч.І, розділ III. - Київ-Луцьк, 1994. - С. 558-559.

Татенко В.А. Субъектное и спонтанное в объяснении детерминации психического развития // Сучасна психологія у ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань (2022 грудня 1994 р.). - В 2-х томах. - К.,1994. - Т.1. - С. 108-114.

Татенко В.А. Психология в субъектном измерении: Монография - К.: Просвіта, 1996. - 404 с.

Татенко В.А. Психологические стратегии и технологии актуализации субъектного потенциала человека // Психологія на перетині тисячоліть: Збірник наукових праць учасників П’ятих Костюківських читань: В 3 т. - Київ: Гнозис, 1998. - Т.ІІІ. - С. 308-314.

Татенко В. О. Активність самотворення як онтологічна ознака людського буття // Творчість, духовність, гуманізм в просторі освіти: Збірник доповідей науково-практичної конференції, м. Вінниця, 20-21 жовтня 1998 року: У 2-х томах. — Том 1. - Вінниця: Універсум-Вінниця, 1998. - С. 109-114.

Татенко В.О. До проблеми автентичності людського буття: вчинкова парадигма // Розвиток педагогічної і психол. наук в Україні 1992-2002. Зб. наук. праць до 10-річчя АПН України / Академія педагогічних наук України. - Ч.1. -Харків: ОВС, 2002. - С. 550-563.

Татенко В.О. Суб’єктна парадигма у психології освіти // Педагогіка і психологія. Вісник АПН України. - 2004. — № 2. - С. 11-23.

Фельдштейн Д.И. Психология развития личности в онтогенезе. — М.: Педагогика, 1989. - 206 с.

Философская энциклопедия / Гл. ред. Ф. В. Константинов. — Т. 1-5. — М.: Советская энциклопедия, 1960-70.

Фрейд З. Тотем и Табу / Под ред. проф. Ермакова, 1924.

— 170 с. — (Психологическая и психоаналитическая библиотека).

Фромм Э. Человек для себя / Пер. с англ. и послесл. Л. А. Чернышевой. — Мн.: Коллегиум, 1992. — 253 с.

Чудновский В.Э. К проблеме соотношения “внешнего” и “внутреннего” в психологии // Психологический журнал. —1993. — Т.14, № 5. — С. 3-12.

Юнг К.Г. Структура души // Юнг К.Г Проблемы души нашого времени: Пер. с нем./ Предисл. А.В. Бруш-линского - М.: Изд. группа “Прогресс”, “Универс”, 1993. -С. 111-133.

Baltes P.B. Life-span developmental psychology: Observations on history theory revisited // Developmental psychology: Historical and philosophical perspectives / Ed. R.M.Lerner. Hillsdale, N.J.: Trlbaumю. — 1983. — P. 79-111.

Завантаження

Як цитувати

Татенко, Віталій. “ПРО ‘ЕГОЛОГІЧНИЙ ҐЕНЕЗИС’ У Е. ГУССЕРЛЯ* ТА ПРОБЛЕМУ СУБ’ЄКТНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ ПСИХІКИ В ОНТОҐЕНЕЗІ”. Психологія і суспільство, no. 4(18), May 2017, pp. 13-36, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/160.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають