АГРЕСИВНА ДИТИНА : ЗРОЗУМІТИ, ЩОБ ДОПОМОГТИ
Ключові слова:
агресія, агресивність, механізми формування агресії, функціональна та дисфункціо-нальна сім’ї, міжособистісні стосунки, потреба в агресії, базальна тривога, звільнення від тривоги, трансформація емоції гніву, зміщення агресивного імпульсу, авто-агресіяАнотація
На основі наявного теоретичного матеріалу в концептуальних межах психоаналітичного напрямку психології та психотерапії агресія пояснюється як реакція на фрустрацію, котра насправді має дуже складну структуру, багато латентних аспектів різної значущості та рівня травматизації для кожної конкретної дитини. З огляду на ускладнену будову досліджуваного явища, розглянуті підходи до розуміння переживань агресивної дитини не заперечують, а, швидше, доповнюють один одного.Посилання
Daco P. Les Triompfes de la psychanalyse. - Verviers, 1985. - 445 p.
Fhaner S. Slownik psychoanalizy. -Gdansk: Gdanskie wydawnictwo psychologichne, 1996. - 324 s.
Horney K. Nerwica a rozwoj chlowieka. - Poznan, 1997. - 503 s.
Madejska N. Malarstvo i shizofrenia. -Krakow, 1975. - 180 s.
Адлер A. Практика и теория индивидуальной психологии. - Москва: Прогресс, 1995. - 365 с.
Александрова Н.В., Юстицких В.В., Эйдемиллер Э.Г. Семейная психотерапия. -Л.: Медицина, 1990. - 190 с.
Аллан Дж. Ландшафт детской души. -СПб.-Минск: Диалог-Лотаць, 1997. - 255 с.
Бурлачук Л.Ф., Морозов С.М. Словарь-справочник по психодиагностике. - СПб.: Питер, 2000. - 517 с.
Берн Э. Трансакционный анализ и психотерапия. - СПб.: Братство, 1994. - 225 с.
Бэндлер Р., Гриндер Дж., Сатир В. Семейная психотерапия. - М.: Институт общегуманитарных исследований,1999. - 515 с.
Выготский Л. С. Собрание сочинений в 6-ти томах. - Т.4. Детская психология. - М.: Педагогика, 1984. - 432 с.
Бауэр Т. Психическое развитие младенца / Пер. С англ. А. Б. Леоновой, Под. общ. ред. А.В. Запорожца и Б.М. Велич-ковского. - М.: Прогресс, 1985
Буянов М.М. Беседы о детской психиатрии. - М., 1986. - 207 с.
Буянов М.И. Нервный ребенок. - М.: Знание, 1997. - 192 с.
Бэрон Р., Ричардсон Д. Агрессия. -СПб.: Питер, 1999. - 294 с.
Внешняя среда и психическое развитие ребенка / Под ред. Р.В. Тонковой-Ямпольс-кой, Е. Шмидт-Тольмер. - М., 1984. П.Дьяченко О.М., Лаврентьева Т.Н. Психическое развитие дошкольников.- М.: Педагогика, 1984.
ЗахаровА.И. Неврозы у детей. - СПб., 1996.
Захаров А.И. Предупреждение отклонений в поведении ребенка. - Спб., 1997.
Зюбин Л.М. Психология воспитания. - М., 1991.
Киреева Л.А., Мамайчук И.И. Психо-лого-педагогическая помощь семье. - Л., 1986.
Клер Э. О личности трехлетнего ребёнка. - М., 1989.
Лоренц К.З. Агресия: Так называемое “зло” / Пер. с нем. Г. Ф. Швейника. - М.: Прогресс, 1994. - 200 с.
Нелюбова М.Н. Авторский курс лекций по психологии цвета.
Обухова Л.Ф. Детская психология: теории, факты, проблемы. - М.: Тривола, 1996. - 360 с.
Оклендер В. Окна в мир ребенка. Руководство по детской психотерапии. М.: Класс, 1997.
Психологический словарь // Под ред. В.П. Зинченко, Б.Г. Мещерякова. - 2-е изд., перераб. и доп. - М.: Педагогика-Пресс, 1999. - 440 с.
Психология цвета (К. Роу, Д. Заан и др). - М., 1996 - 349 с.
Руководство практического психолога: психическое здоровье детей и подростков в контексте психологической службы / Под ред. Дубровиной И.В. - М.: Академия, 1995. - 170 с.
Ряузов Н.Н. Общая теория статистики. М.: Финансы и статистика. 1984.
Сафин В.В. Психические отклонения в развитии детей и методы их психокор-
рекции. - Уфа: Китаи, 1994.
Смирнова Е.О. Психология ребенка: от рождения до 7-ми лет: Уч. для вузов и училищ. - М.: Школа-Пресс, 1997. - 384 с.
Фредман Л.М. Психология восии-тания. - М., 1999.
Фрейд 3. Психоаналитические этюды / Составление Д.И.Донского, В.Ф. Круглян-ского. - Мн.: ООО “Поиурри”, 1997. - 606 с.
Фримен Д. Техника семейной исихо-тераиии. СПб.: Питер. - 2000.
Фромм А. Азбука для родителей. - 3-е изд., сокр. - М.: Знание, 1994. - 288 с.
Фурман А.В. Встуи до шкільної ирак-тичної исихології. - Київ-Донецьк, Ровесник, 1993. - 52 с.
Фурман А.В. Українська ментальність та її культурно-исихологічні координати / Психологія і сусиільство. - 2001. - №1. - С. 9-74.
Фурман А.В. Як заиобігти жорстокості // Радянська школа. - 1991. - №5. - С. 22-28.
Фурманов И.А. Детская агрессивность. Психодиагностика и коррекция. - Минск: Ильин В.П., 1996. - 192 с.
Хекхаузен X. Агрессия / Мотивация и деятельность. - М.: Педагогика, 1986. - Т. 1. - 24 с.
Эйдемиллер Э.Г., Юстицкис В.В. Психология и исихотераиия семьи. - СПб.: Питер, 1999. - 656 с.
Эриксон Стратегия исихотераиии: Изб. работы. - СПб.: Ювента, 2000. - 512 с.
Эриксон Э. Детство и общество, 2-е изд., иерераб. и дои. - СПб.: Летний сад, 2000. - 512 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).