СОЦІОКУЛЬТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ ЯК КАТЕГОРІЇ СОЦІОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ
Ключові слова:
суспільство, споживання, потреби, споживча поведінка, суб’єкт споживання, консьюмеризм, суспільство споживання, стиль життя, бідністьАнотація
У статті аналізується феномен споживчої поведінки як особливої форми соціальної поведінки людини сучасного суспільства, зорієнтованої переважно на задоволення матеріальних потреб і на побудову відповідної стратегії життєдіяльності. Відзначено, що конкретні
форми такої поведінки тісно пов’язані із певною позицією особи у соціальній структурі, яка зумовлена як економічним ресурсом, так і соціокультурними нормами кожного суспільства. Здійснена спроба охарактеризувати тенденції споживчої поведінки на теренах повсякденного життя громадян України.
Посилання
Бауман 3. Глобализация. Последствия для человека и общества. - М.: Весь мир, 2004. - 188 с.
Верховин В.И. Экономическое поведение как предмет социологического анализа: Дисс. д-ра социол. наук. - М., 1999. - 323 с.
Ильин В.И. Быт и бытие молодежи российского мегаполиса. Социальная структурация повседневности общества потребления. - СПб: Интерсоцис, 2007. - 388 с.
Лейбенстайн X. Эффект присоединения к большинству, эффект сноба и эффект Веблена в теории потребительского спроса // Теория потребительского поведения и спроса // Вехи экономической мысли. -Вып 1. - СПб, 1993. - С. 304-325 чи http://book2001. narod.ru/Leibenstein.pdf
Норт Д. Понимание экономических изменений. -М.: ГУ-ВШЭ, 2010. - 256 с.
Стилі життя: панорама змін / За ред. М.О. Шульги.
- K.: ІС НАНУ, 2008. - 434 с.
Тарасенко В.И. Социология потребления: методологические проблемы. - K.: Наукова думка, 1993. - 164 с.
Українське суспільство 1992-2010. Соціологічний моніторинг/ [за ред. д.ек.н. В. Ворони, д.соц.н. М. Шульги]. - K.: Ін-т соціології НАН України, 2010. - 636 с.
Bauman Z. Consuming Life. - Cambridge: Polity Press, 2007. - 160 р.
Gabriel Y., Lang T. The Unmanageable Consumer.
- Sage Publications Ltd, 2006. - 232 р.
Leach W. Land of Desire: Merchants, Power, and the Rise of a New American Culture. - N.Y.: William Leach Random House, 1993. - 428 р.
Smart B. Consumer Society: Critical Issues & Environmental Consequences. - University of Portsmouth, UK SAGE Publications Lt, 2010. - 264 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).