РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
Анотація
Сутність проблеми становить процес гармонізації у педагогічній освіті науково-предметних та світоглядно-методологічних знань. Передбачається, що це дозволить майбутньому вчителю більш повно реалізувати у подальшій власній професійній діяльності гуманітарну функцію освіти і ще на етапі навчання у ВНЗ сформувати власну професійну позицію, оскільки вищезазначений підхід сприяє формуванню особистісного плану цієї діяльності. Іншими словами, педагогічна техніка набуває осмисле-ності й стає зовнішнім вираженням і водночас засобом самореалізації внутрішнього світу педагога. Цей процес - внесення особистісного в освітню діяльність - визначає і специфіку педагогічної творчості, і сутність особистісно зорієнтованої освіти. Головним елементом процесу суб’єктивації постає не стільки навчання майбутніх учителів виконанню технічних дій, скільки освоєння ними операцій методологічного, смислопошукового характеру, а в підсумку утвердження їх суб’єктами професійної підготовки та подальшої життєдіяльності.
Посилання
Абульханова-Славская К.А. Категория субъекта в современной психологии // Сучасна психологія в ціннісному вимірі: Матеріали Третіх Костюківських читань: В 2 т. - Т. 1. - К., 1994. - С. 4-10.
Бакиров В.С. Ценностный аспект мировоззрения студентов и его формирование в вузе // Пути реализации воспитательного потенциала вуза: методология, методика, опыт / И.Е. Тарапов, В.И. Чигринов, Н.Ф.Николаевский и др. -Харків: Вища школа. Изд-во при ХГУ, 1988. - С. 16-31.
Балл Г.О. До обґрунтування раціогуманістичного підходу у психології // Психологія і суспільство. - 2004. - № 4. - С. 60-74.
Братусь Б.С. Опыт обоснования гуманитарной психологии // Вопросы психологии. - 1990. - № 6. - С. 9-17.
Братусь Б.С, Психология. Нравственность. Культура.
- М.: МГУ, 1994. - 96 с.
Брушлинский A.B. Проблемы психологии субъекта. -М.: ИП РАНС, 1994. - 109 с.
Воробьева Л. И. Субъект и / или автор (о категориях гуманитарной психологии) // Вопросы психологии. - 2004. - № 2. - С. 149-158.
Воробьева Л.И. Гуманитарная психология: предмет и задачи // Вопросы психологии. - 1995. - № 2. - С. 19-30.
Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. - Т. 1. Вопросы теории и истории психологии / Под ред. А.Р.Лурия, М.Г.Ярошевского. - М.: Педагогика, 1982. - 488 с.
Державна національна програма “Освіта” (Україна XXI століття). - К.: Райдуга, 1994. - 61 с.
Зеличенко A.И. Психология духовности. - М.: Изд-во Трансперсонального ин-та, 1996. - 400 с.
Зинченко В.П., Моргунов Е.Б. Человек развивающийся: Очерки российской психологии. - М.: Тривола, 1994. - 304 с.
Карпенко З.С. Аксіопсихологія особистості. - К.: ТОВ Міжнар. фін. агенція, 1998. - 220 с.
Кашапов М. М. Психология педагогического мышления. - СПб.: Алетейя, 2000. - 463 с.
Кон И.С. Психология ранней юности: Кн. для учителя. - М.: Просвещение, 1989. - 255 с.
Концепція гуманітарної освіти України. - К.: Генеза, 1997. - 15 с.
Костюк Г.С. Избранные психологические труды. - М.: Педагогика, 1988. - 304 с.
Кульневич С.В. Личностная ориентация методологической культуры учителя // Педагогика. - 1997. - № 5. - С. 108-115.
Моргун В.Ф. Концепція багатовимірного розвитку особистості та її застосування // Філос. та соціальна думка. - 1992. - № 2. - С. 27 - 40.
Орлов A.Б. Проблемы перестройки психолого-педаго-гической подготовки учителя // Вопросы психологии. - 1988. - № 1. - С. 16-26.
Психологія самоактивності особистості учнів у виховному процесі: Навч.-метод. посібник / За заг. ред. М.И. Бо-ришевського. - К.: ІЗНМ, 1998. - 192 с.
Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології XX ст.: Навч. посібник. - К.: Либідь, 1998. - 992 с.
Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. Человек и мир. -СПб.: Питер, 2003. - 512 с.
Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посібник. - К.: Вища шк., 2004 - 335 с.
Сластёнин В.А. Педагогическая деятельность и проблема формирования личности учителя // Психология труда и личности учителя: Сб. науч. тр. - Вып. 1. - Л.: ЛГПИ, 1976. - С. 30-46.
Слободчиков В.И., Исаев Е.И. Антропологический принцип в психологии развития // Вопросы психологии. - 1998. - № 6. - С. 3 - 17.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении. -К.: Просвіта, 1996. - 404 с.
Татенко В.О. Предмет і метод психологічної науки у суб’єктивному вимірі // Ars vetus - ars nova: М.М. Бахтін. -К.: Гнозис, 1999. - С. 104-116.
Титма М.Х., Саар Э.А. Молодое поколение. - М.: Мысль, 1986. - 254 с.
Фельдштейн Д.И. Психология развития личности в онтогенезе. - М.: Педагогика, 1989. - 208 с.
Фурман А.В. Вступ до теорії освітньої діяльності: Курс лекцій. - Тернопіль: ІЕСО, 2006. - 86. с.
Щербаков А.И. О методологии и методике изучения психологии труда и личности учителя // Психология труда и личности учителя: Сб. науч. тр. - Вып. 1. - Л.: ЛГПИ, 1976. - С. 3-29.
Ядов В.А. Диспозиционная концепция личности // Социальная психология: История. Теория. Эмпирические исследования / Под ред. Е.С.Кузьмина, В.Е.Семенова. - Л.: ЛГУ, 1979. - С. 106 - 120.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).