МОДЕЛЬ ПСИХОМОТОРНО-РІВНЕВОЇ СТРУКТУРИ АКТИВНОСТІ ТА СВОБОДИ СУБ'ЄКТА
Анотація
Сучасний етап розвитку загальної психології характеризується баченням взаємовпливу моторики (як об’єктивного) і психіки (як суб’єктивного) в їх органічній єдності. Це означає, що протилежність між цими феноменами не є абсолютною, оскільки між ними зберігаються взаємопереходи, які, власне, й унеможливлюють ту чи ту “однобічність”. Відтак є потреба відмовитися від суто зовнішнього зіставлення психічних фактів і характеристик моторики, а натомість детально розкрити зміст їх взаємопереходів. Один із шляхів дослідження цього змісту як процесу переходу об’єктивного в суб’єктивне і навпаки - аналіз етапів розвитку психомоторики тварин і людини.
Посилання
Анохин П. К. Узловые вопросы теории функциональной системы. - М.: Наука, 1980. - 196 с.
Балл Г. О. Про психологічний зміст особистішої свободи // Педагогіка і психологія. - 1996. - № 3. - С. 18-26.
БернштейнН.А. О построении движений. - М.: Медгиз, 1947. - 255 с.
Бернштейн Н.А. Очерки по физиологии движений и физиологии активности. - М.: Медицина, 1966. - 349 с.
Бернштейн Н. А. О ловкости и ее развитии. - М.: Физкультура и спорт, 1991. - 288 с.
Берн Э. Игры, в которые играют люди. Психология человеческих взаимоотношений; Люди, которые играют в игры: Психология человеческой судьбы. - Л: Лениздат, 1992. - 383 с.
Бех I. Д. Моральнісність особистості у психологічному ракурсі // Філософська і соціологічна думка. - 1994. - № 3 - 4. - С. 172-184.
Бех ІД. Від волі до особистості. - K.: Україна-Віта, 1995. - 202 с.
Бех І. Д Особистісно зорієнтоване виховання: Наук.-метод. пос. - K.: ІЗМН, 1998. - 204 с.
Валлон А. Психическое развитие ребенка: Пер с фр. -М.: Просвещение, 1967. - 196 с.
Выготский Л. С. Собр. соч.: В 6 т. - М.: Педагогика,
- Т. 4. - 432 с.
Гордеева Н. Д. Экспериментальная психология исполнительного действия. - М.: Тривола, 1995. - 174 с.
Гуменюк Н. П., Клименко В. В. Психология физического воспитания и спорта. - K.: Вища школа, Головное изд-во, 1985. - 311 с.
Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования. - М.: Педагогика, 1986. - 240 с.
Давыдов В. В., Зинченко В.П. Принцип развития в психологии // Вопросы философии. - 1980. - № 12. - С. 47-60.
Запорожец А.В. Избранные психологические труды: В 2-х т. - М.: Педагогика, 1986. - Т. 1. - 320 с.; Т. 2. - 297 с.
Зинченко П.И. Непроизвольное запоминание. - М.: Узд-во АПН РСФСР, 1961. - 561 с.
Ильин Е. П. Умения и навыки: нерешенные вопросы / /Вопросы психологии. - 1986. - №2. - С. 138-148.
Ильин Е. П. Психомоторная организация человека: Уч. для вузов. - СПб.: Питер, 2003. - 384 с.
Кликс Ф. Пробуждающееся мышление. У истоков человеческого интеллекта: Пер. с нем. - М.: Прогресс, 1983. - 301 с.
Клименко В. В. Психомоторные способности юного спортсмена. - K.: Здоров’я, 1987. - 165 с.
Клименко В. В. Механізми психомоторики людини. -K., 1997. - 192 с.
Клименко В. В, Железняков А.Г. Диагностика и развитие психомоторных особенностей у юных спортсменов // Вопросы психологии. - 1986. - №6. - С. 153-154.
Климов Е.А. Введение в психологию труда. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1988. - 198 с.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. - K.: Радянська школа, 1989. - 608 с.
Ланге Н.Н. Теория волевого внимания // Хрестоматия по вниманию / Под. ред. А. Н. Леонтьева, А. А. Пузырея, В. Л. Романова. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1976. - С. 107-143.
Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. - М.: Изд-во АПН РСФСР, 1959. - 573 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. -М.: Политиздат, 1975. - 302 с.
Ложкин Г.В., Воронова В.И, Гринь А.Р., Кокун О.М. Психология в схемах (методические разработки для студентов вузов системы физического воспитания и спорта). -K., 1998. - 58 с.
Лурия А. Р. Мозг и психика // Природа. - 1970. - №2. - С. 20-29.
Максименко С. Д. Основи генетичної психології. - K.: Перспектива, 1998. - 220 с.
Максименко С. Д. Психологія в соціальній та педагогічній практиці: методологія, методи, програми, процедури. - K.: Наук. думка, 1998. - 226 с.
Малхазов О. Р. Психологія та психофізіологія управління руховою діяльністю: Монографія. - K.: Євролінія, 2002. - 320 с.
МаслоуА. Психология бытия. Пер. с англ. - М.: Рефл.-бук; K.: Ваклер, 1997. - 304 с.
Озеров В.П. Психомоторные способности человека. -Дубна: Феникс + , 2002. - 320 с.
Пиаже Ж. Избранные психологические труды. Психология интеллекта. Генезис числа у ребенка. Логика и психология. - М.: Просвещение, 1969. - 659 с.
Платонов К. К. Психологический практикум. - М.: Высшая школа, 1980. - 165 с.
Платонов К. К. Система психологии и теория отражения. - М.: Наука, 1982. - 309 с.
РозеН. А. Психомоторика взрослого человека. - Л.: Изд-во Ленигр. ун-та, 1970. - 128 с.
Роменець В. А. Історія психології XVII ст. - K.: Вища школа, 1990. - 365 с.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1973. - 424 с.
Рубинштейн С.Л. Принцип творческой самодеятельности (K философским основам современной педагогики) // Вопросы психологии. - 1986. - № 4. - С. 101-108.
Савчин М.В. Актуальні питання самоутвердження старшокласників у трудовій діяльності // Психологія: рес-публ. наук.-метод. зб. - K.: Радянська школа, 1985. - Вип. 24. - С. 43-50.
Сеченов И.М. Избранные философские и психологические произведения. - М.: Гос. изд-во полит. лит., 1947. -647 с.
Смирнов С. Д. Психология образа: проблема активности психического отражения. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1985. - 231 с.
Сурков Е. Н. Психомоторика спортсмена. - М.: Физкультура и спорт, 1984. - 126 с.
Татенко В. А. Субъект психологической активности: поиск новой парадигмы // Психологический журнал. -1995. - Т. 16, № 3. - С. 23-34.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении. -K.: Просвіта, 1996. - 287с.
Трофімов Ю. Л. Інженерна психологія: Підручник. -K.: Либідь, 2002. - 264 с.
Ухтомский А. А. Избранные труды. - Л.: Наука, 1978. -358 с.
Фарфель В.С. Управление движениями в спорте. - М.: Физкультура и спорт, 1975. - 208 с.
Франкл В. Человек в поисках смысла: Пер. с англ. -М.: Прогресс, 1990. - 368 с.
Фромм Э. Бегство от свободы: Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1990. - 269 с.
Фурман А.В. Навчальна проблемна ситуація як об’єкт психологічного пізнання // Психологія і суспільство. - 2007. - № 1. - С. 9-80.
Хайнд Р. Поведение животных: синтез этологии и сравнительной психологии: Пер. с англ. - М.: Мир, 1975. - 855 с.
Цуканов Б. B. Время в психике человека. - Одесса, Астропринт, 2000.- 218 с.
Чебышева В. В. Психология трудового обучения (трудовые умения и навыки и условия трудового обучения). -М.: Просвещение, 1969. - 303 с.
Шинкарюк А. І. Розвиток моторики і психіки: проблема активності та свободи. - Кам’янець-Подільський: Кам’ян.-Под. держ. пед. ун-тет, інформ.-вид. відділ, 2002. -200 с.
Шинкарюк А.І. Психомоторно-рівнева структура активності та свободи суб’єкта. - Кам’янець-Поділський: Оіюм, 2005. - 448 с.
Шинкарюк А.І. Практикум з психомоторики: Навч. пос. - Кам’янець-Поділський: Оіюм, 2006. - 136 с.
Шинкарюк А.І. Рівні побудови рухів і смислова структура дії. - Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О.В., 2008. - 200 с.
Элькин Д. Б. Восприятие времени и опережающие отражение // Вопросы психологии. - 1964. - № 3. - С. 123 - 130.
Эльконин Д. Б. Психическое развитие в детских возрастах. Избр. писхол. тр. - Москва; Воронеж: НПО „МОДЭК”, 1995. - 414 с.
Spielberger, C.D. (1966). Theory and research on anxiety. In C.D. Spielberger (Ed.), Anxiety and behavior (p.p. 3 - 22). New York: Akademie.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).