ВИЗНАЧЕННЯ ТИПІВ ІМІДЖУ ВЧИТЕЛЯ І ВЧИТЕЛЯ-АДМІНІСТРАТОРА

Автор(и)

  • Олена Ковальова

Анотація

Нами здійснена спроба дослідити ознаки іміджу педагога та керівника освітнього закладу, виходячи з аналізу даних, які його повно характеризують. Для пізнання цих ознак використаний опитувальник [ 3 ], що дав змогу, на основі поданого їх переліку, проводити ранжування з урахуванням значущості. При цьому всі ознаки іміджу вчителя розподілялися на суттєві (вміння оперувати фактами, приємний тембр голосу, цілеспрямованість, рішучість, сила волі, працьовитість тощо) та несуттєві (емоційність, кількість згадувань у засобах масової інформації, сексуальність, почуття гумору, сімейність, уміння сперечатися, матеріальне благополуччя та ін.) за результатами опитування. Аналогічно розподілялися ознаки іміджу керівника, суттєві (професійний досвід, цілеспрямованість, правдивість, сила волі, рішучість тощо) та несуттєві. Для підвищення об’єктивності результатів обстеження передбачалось отримання даних у трьох групах - студентів, досвідчених педагогів і батьків.

Біографія автора

  • Олена Ковальова

    аспірантка кафедри теорії і методики практичної психології Південноукраїнського державного педагогічного університету імені Костянтина Ушинсь-кого, м. Одеса.

Посилання

Забродин Ю.М., Глоточкин А.Д., Сосновский Б.А. Базовая психологическая модель личности учителя // Педагогическое образование. Сб. статей по современным проблемам педагогического обра-

зования. - М., 1991. - Вып. 4. - С. 11-17.

Калюжный А.А. Психология формирования имиджа учителя. - М.: Владос, 2004. - 222 с.

Ковальова О. О. Саморозвиток педагога через формування позитивного іміджу / Зб. Всеукр. наук.-практ. конф. “Актуальні проблеми практичної психології”. - К.: Інститут психології, історії та соціології ХДУ, 2006. - С. 108-110.

Ковальчук А.С. Основы имиджелогии и делового общения: Учебное пособие для студентов вузов. 2-е изд., перераб. и доп. - Ростов н/Д: Феникс, 2003. - 224 с.

Коханенко А.И. Имидж рекламных персонажей. - Москва: Март, Ростов н/Д: Март, 2004. - 144 с.

Медведева Е. Основы рекламоведения. - М.: РИП-Холдинг, 2003. - 262 с.

Монахов Г. А. Мелочи создают совершенство. Деловой и светский етикет. Благоприятный персональный имидж. - К. Альтерпрес, 2001. - 474 с.

Ольшанский Д. В., Пеньков В.Ф. Политический консалдинг. -СПб.: Питер, 2005. - 448 с.

Панасюк А. Я - Ваш имиджмейкер и готов помочь сформировать Ваш профессиональный имидж. - М.: Дело, 2003. - 240 с.

Почепцов Г.Г. Имидж-мейкер. Паблик рилейшнз для политиков и бизнесменов. - К.: Рекл. агентство Губерникова, 1995. - 231 с.

Чалдини Р. Психология влияния. - СПб.: Питер, 2004. - 286 с.

Шепель В. М. Имиджелогия: Секреты личного обаяния. - 2-е изд, перераб. и доп. - М.: Культура и спорт, ЮНИТИ, - 1997. - 382 с.

Перелыгина Е.Б. Психология имиджа: Учебное пособие. -М.: Аспект Пресс, 2002. - 223 с.

Завантаження

Як цитувати