ПСИХОЛОГІЯ РОЗУМІННЯ ТВОРЧИХ ЗАДАЧ
Анотація
Незважаючи на чималий наклад літератури з наведеної проблематики, за ним залишається багато не висвітлених питань. Останні стосуються не лише механізмів розуміння, його структури і генези, а й розробки
самого понятійного апарату теорії розуміння. Це пов’язано насамперед з невизначеністю таких понять як “розуміння”, “інтерпретація”, “осмислення” тощо, які часто-густо використовуються в авторських варіантах, або як рівнозначні лексичні одиниці. Нерозробленою залишається також і проблема визначення чинників, котрі зумовлюють ефективність розуміння, критеріїв та процедур вимірювання останнього. Без відповіді на зазначені запитання подальше просування психологічної теорії розуміння унеможливлюється.
Посилання
Коваленко А. Б. Психологія розуміння. - К., 1999. - 184 с.
Коваленко А. Б. Психологія розуміння творчих задач.
- К., 1994. - 112 с.
Коваленко А. Б. Психологія розуміння учнями творчих задач. - К., 1990. - 24 с.
Литвинова Н. І., Коваленко А. Б. Роль мотивів у розвитку в підлітків інтересу до праці // Психологія. Респ. метод. збірник. - Вип. 32. - К., 1989. - С. 33-38.
Коваленко А. Б. Умови оптимізації процесу розуміння // Радянська школа. - 1990. - №6. - С. 60-64.
Коваленко А. Б. Психологические особенности процесса понимания творческих задач // Вопросы психологии. -1991. - № 5. - С. 44-49.
Коваленко А. Б. Методологічні питання вивчення проблеми розуміння // Філософські проблеми сучасного природознавства. Республіканський міжвідомчий науковий збірник. - Вип. 75. - К.: Либідь, 1991. - С. 94-100.
Коваленко А. Б. Інтуїція в процесі розуміння // Вісник Київського університету. Суспільно-політичні науки. - № 5.
- К., 1992. - С. 32-39.
Коваленко А. Б. Основні фактори процесу розуміння // Психологія. Респ. Науково-методичний збірник. - Вип. 39. -К., 1992. - С. 24-29.
Коваленко А. Б. Динаміка та механізми розуміння // Актуальні проблеми психології: традиції і сучасність. Матеріали Міжнародних наукових Костюківських читань. - К., 1993. - Т.2. - С. 39-44.
Коваленко А. Б. Ступені розуміння // Рідна школа. -1995. - № 6. - С. 60-64.
Коваленко А. Б., Майборода Р. Є. Ієрархія рівнів розуміння: психолого-статистичний аналіз // Вісник Київського університету. Серія: Філософія. Політологія. - К., 1995. - С. 85-90.
Коваленко А. Б. До проблеми критеріїв розуміння // Українська психологія: сучасний потенціал. Матеріали Четвертих Костюківських читань. - Т. 1. - К., 1996. - С. 416-421.
Коваленко А. Б. Залежність розуміння від особливостей організації пізнавальної діяльності суб’єкта // Вісник Київського університету. Серія: Соціологія. Психологія. - Вип. 3. - К., 1996. - С. 211-219.
Коваленко А. Б. Розуміння і знання // Вісник Київського університету. Серія: Соціологія. Психологія. - Вип. 4. - К., 1997. - С. 90-99.
Коваленко А. Б. Підказ як об’єкт психолого-педаго-гічних досліджень // Вісник Київського університету. Серія: Соціологія. Психологія. - Вип. 4. - К., 1997. - С.120-124.
Коваленко А. Б. Психологія розуміння в контексті творчої діяльності // Соціально-психологічні знання: актуальність теорії і практики. Збірник наукових статей. - К.: Київський ун-т ім. Т.Шевченка, 1997. - С. 7-33.
Коваленко А. Б. Механізми смислоутворення в процесі розуміння творчих задач // Вісник Київського університету. Серія: Соціологія. Психологія. - Вип. 5. - К., 1998. - С. 48-52.
Коваленко А. Б. Стратегіальна організація процесу розуміння // Вісник Харківського університету. - № 419. -Серія: Психологія. - Харків, 1998. - С. 81-87.
Коваленко А. Б. Осмислення та переосмислення як умови ефективності процесу розуміння творчих задач // Вісник Харківського університету. - № 432. - Серія: Психологія. - Харків, 1999. - С. 123-128.
Коваленко А. Б. Творчий тренінг як метод стимуляції процесу розуміння творчих задач // Вісник Харківського університету. Серія: Психологія - № 452. - Харків, 1999. - С. 53-56.
Коваленко А. Б. Рівнева організація розуміння та її ієрархія // Вісник Харківського університету. Серія: Психологія. - № 460. - Харків, 1999. - С. 142-146.
Коваленко А.Б. Особистісні кореляти перебігу процесу розуміння // Вісник Київського університету. - Вип. 8. -Серія: Соціологія. Психологія. Педагогіка. - К., 2000. - С. 69-71.
Коваленко А. Б. Взаємозв’язок розуміння і мислення // Вісник Харківського університету. Серія: Психологія. -№ 472. - Харків, 2000. - С. 65-71.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).