СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПРОСТОРУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Мабуть, всі освітяни України вже звернули увагу на те, що наші політичні лідери й вищі адміністратори все частіше використовують словосполучення “освітній простір”. Стає ознакою гарного тону й свідченням правильних уявлень про “вектор розвитку” національної освіти у найближчій перспективі, включення у початок чи кінець доповідей чи наукових статей нагадування, що нам таки конче необхідно кудись інтегруватися. Якщо під час перших років незалежності найбільш привабливою метою інтеграції вважався “світовий освітній простір” [1], то на зламі сторіч першість щодо перспективності перейшла до “європейського освітнього простору” [2; 3 та ін].
Посилання
Державна національна програма “Освіта” (Україна ХХІ століття). - К.: Райдуга, 1994. - 61 с.
Доповідь Міністра освіти і науки В.Г Кременя на ІІ Всеукр. з’їзді працівників освіти 8.10.2001 р. // Освіта. -11-17 жовтня 2001 р. - С. 6-8.
Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті // Освіта України. - №29. - 18 липня 2001 р.
- С. 4-6.
Вульфсон Б.Л. Мировое образовательное пространство на рубеже XX и XXI вв. // Педагогика. - №10. - 2002. - С. 3-14.
Сбруєва А. Болонський процес: пошуки шляхів підвищення конкурентоспроможності європейської вищої освіти // Шлях освіти. - №1. - 2002. - С. 18-21.
Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. - Суми: Ред. вид. відділ СДПУ, 1999. - 300 с.
Education at a Glance. OECD Indicators. - Paris, 2000.
- 177 р.
Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region. Lisbon 11.IV.1997. - Council of Europe, Strasbourg, 1998. - 300 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).