Проєкт створення психомистецьких сценаріїв модульно-розвивальної взаємодії учасників освітнього процесу
Ключові слова:
теорія модульно-розвивального навчання А.В. Фурмана, психодидактика, модульно-розвивальна взаємодіяАнотація
Дослідження проведене в контексті сегментного збагачення теорії і практики інноваційної системи модульно-розвивального навчання А.В. Фурмана, що має тридцятилітній інтелектуальний досвід епістемологічного становлення та експериментального підтвердження доцільності та ефективності. Зокрема, мовиться про концептуальну р е к о н с т р у к ц і ю психодидактично компетентного і мистецьки зорієнтованого створення освітніх сценаріїв модульно-розвивальної взаємодії вчителя та учнів загальноосвітнього навчального закладу, що викладена у формі наукового проєкту. Передусім за принципом логіко-змістового взаємодоповнення чітко визнано базові параметри майбутнього міждисциплінарного пошуку, а саме актуальність теми, мету, завдання, об’єкт, предмет, засадничу ідею, гіпотезу та методологічну основу дослідження. Головна увага зосереджена навколо такого надскладного об’єкта психодидактичного пізнання, як модульно-розвивальна взаємодія учасників організованого освітнього процесу, що технологічно організована як чотириперіодний і восьмиетапний цикл паритетного освітнього вчинення наставника-психолога і наступників-суб’єктів. Воднораз у цьому об’єкті мисленнєво виокремлено локалізоване предметне поле для детального вивчення – принципи, закономірності, композиційна побудова, форми, засоби та інструменти психомистецького сценарування як окремої професійної миследіяльності, що в інноваційній системі навчання слідує за науковим проєктуванням навчальних модулів і конструюванням модульно-розвивальних міні-підручників. Програмно окреслено прогнозовані авторські кроки дослідження від порівняльної характеристики традиційного плану-конспекту уроку та освітнього сценарію модульного заняття й атрибутивних ознак психомистецького перебігу навчального процесу до особливостей протистояння особистих поглядів і позицій учасників освітньої співпраці, перипетій організованого навчального дійства і до широких функціонально-розвивальних можливостей освітнього сценарію як зрілого науково-мистецького продукту.
Посилання
Barb-Gal, F. (2016). Yak rpzmpvlyaty z dit'my pro mystetstvo [How to talk to children about art]. L'viv: Stareurlev [in Ukrainian].
Furman, A.V. & Furman, O.I. & Shandruk, S.K. & Co (Eds.). (2019). Vitakulturna metodolohiia: antolohiia. Do 25-richchia naukovoi shkoly profesora A.V. Furmana [Viticultural methodology: an anthology. To the 25th anniversary of professor A.V. Furman's Scientific School]. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].
Haulman, D. (2018). Emotsiynyy intelekt: per.z nim. [Emotional intelligence]. Kharkiv: " Vivat" [in Ukrainian].
Dvek, K. (2018). Nalashtuysya na zminy [Adjust to the changes]. Kyiv: Our format [in Ukrainian].
Yerchov, P. (2015). Systema stanislavs'koho yak nauka. [The Stanislavsky system as a science]. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 3, 62-71 [in Ukrainian].
Lyakhovsky, I. (2001). Auras teatru yak spilkuvannya z prekrasnym. [The aura of the theater as communication with the beautiful]. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 4, 87-94 [in Ukrainian].
Furman, A.V. & Furman, O.I. & Shandruk, S.K. & Co (2019). Metodolohiia i psykholohiia humanitarnoho piznannia. Do 25-richchia naukovoi shkoly profesora A. V. Furmana [Methodology and psychology of humanitarian cognition. To the 25th anniversary of professor A. V. Furman's scientific school]. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].
Furman, A.V. (gol. red.) (2002). Modulno-rozvyvalna systema yak sotsiokul'turni orhanizatsiya [Modular and developmental system as socio-cultural organization]. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 3-4, 12-92 [in Ukrainian].
Kyrychuk, O.V. & Romenets, V.A. (Eds.). (2006). Osnovy psykholohii [Fundamentals of psychology]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Robinson K., Aronika L. (2018). Shkola maybutnoho [School of the future]. Lviv: chronicle [in Ukrainian].
Furman, A.V. (Ed.). (2015). Systema suchasnykh metodolohii: khrestomatiia u 4-kh tomakh [The system of modern methodologies: a textbook in 4 volumes]. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2022). [Arhitektonika teoriy i diyalnosty:] refleksivno-vchunkoviyi scenariyi metametodolkohuvannia [Architectonics of activity theory: reflexive-deed scenario of metamethodologization]. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 1, 7-94 [in Ukrainian].
https://doi.org/10.35774/pis2022.01.007
Furman, A.V. (2016). Ideia i zmist profesiinoho metodolohuvannia [The idea and content of professional methodology]. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2006). Methodolohichna plan-karta osvitolohiyi yak suntetuchnoyi naukovoyi dystsypliny. [Methodological plan-map of education as a loading scientific discipline]. Vitakulturnyi mlyn - Viticultural mill, 4, 4-18 [in Ukrainian].
Furman, A.V. (1997). Modulno-rozvyvalne navchannia: pryntsypy, umovy, zabezpechennia [Modular and developmental education: principles, conditions, provision]. Kyiv: Pravda Iaroslavychiv [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2009). Osvitni stsenariyi: sutnist', kompozytsiya, pryntsypy stvorennya [Essence composition principles of creation]. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 3, 174-192 [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2009). Osvitni stsenariyi u systemi modulno-rozvyvalnoho navchannya [Essence composition of system modular development teaching]. Ternopil: NDI MEVO [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2013). Paradyhma yak predmet metodolohichnoi refleksii [Paradigm as a subject of methodo¬logical reflection]. Psykholohiia i suspilstvo - Psychology and society, 3, 72-85 [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2008). Porivnyannya pryntsypiv I parametriv naukovoho proektuvannya tradytsiynoyi ta innovatsiynoyi system osvity [Comparison of principle and parameters scientific design of traditional and those of innovative education systems. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 4, 137-163 [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2008). Teoretychna kontseptsiya innovatsiynoho prohramovo-metodychnoho zabezpechennya osvitnoho procesy [Teoretical concept innovation software-methodical support educational process]. Psykholohiya i suspilstvo - Psychology and society, 3, 123-159 [in Ukrainian].
Furman, O.Ye., Hirniak, A.N. (2020). Sutnisne vyznachennia modulno-rozvyvalnoi vzayemodiyi vykladacha i studentiv v osvitn'omu protsesi [The essential definitions of modular developmental interaction of teacher and students the educational process]. Psykholohiia i suspilstvo - Psychology and society, 3, 53-81 [in Ukrainian].
https://doi.org/10.35774/pis2020.03.053
Furman (Humeniuk), O.I. (1998). Modulno-rozvyvalna systema: model psykholohichnoho zrostannia vchytelia i uchnia [Modular development system: a model of psychological growth of teacher and student]. Osvita i upravlinnia - Management and education. Vol. 2. Issue 2, 75-81 [in Ukrainian].
Furman (Humeniuk), O.I. (2008). Teoriia i metodolohiia innovatsiino-psykholohichnoho klimatu zahalnoosvitnoho zakladu [Theory and methodology of innovation-psychological climate of the general educational institution]. Yalta-Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky [in Ukrainian].
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).