ЕТАПИ ОСОБИСТІСНОГО ЗРОСТАННЯ

Олександр Андреев

Анотація


На основі авторської інтегративної моделі особистості виділено 12 етапів особистісного зростання, що об’єднані в три стадії - адаптації, самореалізації і трансценденції. Описано закономірності процесу особистісного зростання в цілому. Зокрема, виявлено чергування періодів екстраверсії та інтроверсії, обґрунтовані загальні закономірності у процесах особистісного зростання та онтогенетичного розвитку, окреслений зв’язок між закономірностями вказаного зростання й актуальними потребами людини як суб’єкта життєдіяльності. Побіжно розглянуті питання діагностики та фасилітації особистісного зростання.

 

Based on the author’s integrative model of personality 12 phases of personal growth were identified and described. These phases were combined in three stages: adaptation, self-actualization and transcendence. Patterns of development of the process of personal growth as a whole are described. In particular, alternation of periods of extraversion and introversion is educed, general regularities in the processes of personal growth and ontogenetic development are found out. The connection between regularities of personal growth and actual needs of individual is pointed. The questions related to diagnostics and facilitation of personality growth are discussed briefly.


Ключові слова


психіка; особистість; інтетративно-особистісний підхід; інтетративна модель; особистісне зростання; стадії; закономірності

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Андреев A.C. Развитие экологического сознания посредством психологических тренингов / A.C. Андреев // Конференция “Дни Петербургской философии” / Тезисы и статьи секции: “Новый век: гармония природы и интеллекта”. - СПб: СПбГУ, 2008. - С. 60-68.

Андреев A.C. Авторский интегративный подход к содействию личностному росту: основные положения / А.С. Андреев // Горизонты образования. - Ялта: КГГУ, 2008. - № 2. - С. 33-37.

Андреев A.C. Интегративный подход к содействию личностному росту в условиях психологического тренинга: практическое приложение (I) / А.С. Андреев // Горизонты образования. - Севастополь: Рібест, 2010. - № 2. - С. 145-150.

Андреев A. C Естественные предпосылки личностного роста / А.С. Андреев // Современные приоритеты практической психологии в образовании: Материалы V Крымской научно-практической конференции / Составитель Кузьмина Р.И. - Симферополь: Учпедгиз, 2010. - С. 35-39.

Андреев A.C. Методы фасилитации спонтанного развития личности / А.С. Андреев // Горизонты образования. - Севастополь: Рібест, 2010. - №1. - С. 78-83.

Андреев O.C. Інтегративна модель особистості / О.С. Андреев // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. - Т. X. Психологія навчання. Г енетична психологія. Медична психологія. - Вип. 19. - ДП “Інформ.-аналіт. аг.”, 2011. - С. 9-17.

Андреев А.С. Психологическая природа и этапы личностного роста / А.С. Андреев // Горизонты образования. - Севастополь: Рібест, 2012. - №1 - С. 78-83.

Балл Г.А. Психология в рациогуманистической перспективе: Избранные работы / Г.А. Балл. - К.: Изд-во Основа, 2006. - 408 с.

Балл Г.А. Личность как модус культуры и как интегративное качество лица / Г.А. Балл, В.А. Медин-цев // Мир психологии. - 2010. - № 4. - С. 167-178.

Бехтерев В.М. Личность и условия её развития и здоровья / В.М. Бухтерев // Психология личности в трудах отечественных психологов / Сост. Л.В. Куликов. - СПб.: Питер, 2000. - С. 146-151.

Лазурскнй А.Ф. Классификация личностей / А.Ф. Лазурский. - Петроград: Госиздат, 1922. - 222 с.

Маддн С.Р. Теории личности: сравнительный анализ / С.Р. Мадди. - СПб.: Речь, 2002. - 539 с.

МаслоуА. Мотивация и личность / А. Маслоу. -3-е изд. - СПб.: Питер, 2003. - 352 с.

Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А. Маслоу. - М.: Смысл, 1999. - 425 с.

Менннг O. поведение животных. Вводный курс / О. Менинг. - М.: “Мир”, 1982. - 360 с.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека / К. Роджерс. - М.: Изд. группа “Прогресс”, “Универс”, 1994. - 480 с.

Фурман А.А. Психологія особистості: ціннісно-орієнтаційний вимір: [монографія] / А.А. Фурман. -Одеса: ОНПУ; Тернопіль: ТНеУ, 2016. - 312 с.

Эльконнн Д. Б. К проблеме периодизации психологического развития в детском возрасте / Д.Б. Эль-конин // Вопросы психологии. - 1971. - № 4. - С. 6-20.

Юнг К.Г. Аналитическая психология / К.Г. Юнг; пер. и ред. В.В. Зеленского. - СПб: МЦНК и Т “Кентавр”, Институт Личности, ИЧП “Палантир”, 1994. - 136 с.

Enkson E. The life cycle competed / E. Erikson. -NY: Norton, 1982. - 362 р.




DOI: https://doi.org/10.35774/pis2017.02.127

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2523-4099 (online), ISSN 1810-2131 (print)