ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ДЕПРИВАЦІЇ: СИСТЕМНИЙ ТЕОРЕТИКО-ЕМПІРИЧНИЙ ДИСКУРС

Автор(и)

  • Ярослав Гошовський

Ключові слова:

депривація, ресоціалізація, школа-інтернат, сімейна депривація, комунікативна депривація, реабілітація, медіально-рефлексійнийтренінг

Анотація

У статті розкрито семантику поняття “депривація”, обґрунтовано причинно-наслідкову і структурно-функціональну суть психологічного явища, що позначається цим терміном, та його різновидову диференціацію (сенсорна, сімейна, економічна, екстремальна та ін.), встановлено негативний вплив депривованого хронотопу на соціопсихореабілітацію знедоленої дитини, з’ясовано роль соціально-перцептивних чинників у процесі спілкування вихованців навчально-виховних установ інтернатного типу, здійснено емпіричне вивчення депривованих підлітків. Проведено крос-куль-турне дослідження за порівняльною віссю “Україна-Польща-Німеччина”, запропоновано медіально-реф-лексійний тренінг як засіб успішної ресоціалізації депривованих дітей.

Біографія автора

  • Ярослав Гошовський

    доктор психологічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри педагогічної та вікової психології Волинського національного університету імені Лесі Українки, м. Луцьк

Посилання

Бевз Г., Дорошенко О. Вплив деприваційних чинників на психічний розвиток дитини // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. - К. : 2003, T.V, ч.5. - С. 25-34.

Бромет Е, Головаха Є., Глузман С., Голдгабер Д., Горбачик А., Карлсон Г., Паніна Н. Психічне здоров’я дітей, потерпілих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС: досвід епідеміологічного дослідження) // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 1998. - № 6. - С.25-52.

Гошовський Я. Крос-культурне дослідження де-привованої особистості УНаука і освіта. Спецвипуск. Психологія особистості: досвід минулого - погляд у майбутнє. - 2004. - № 6-7. - С.65-67.

Гошовський Я. Ресоціалізація депривованої особистості : Монографія. - Дрогобич: Коло, 2008. - 480 с.

Лангмейер И, Матейчек 3. Психическая депривация в детском возрасте; пер. Г.А. Овсянникова. - Изд. 1-е русск.- Прага: ЧССР : Авиценум. Медицинское издательство, 1984. - 334 с.

Лишенные родительского попечительства: [хрестоматия, учебное пособие для студентов педагогических институтов] / ред.-сост.: В.С. Мухина. - М. : Просвещение, 1991. - 223 с.

Мухина В. С. Психологическая помощь детям, воспитывающимся в учреждениях интернатного типа // Вопросы психологии. - 1989. - № 1. - С.32-39.

Прихожан А.М., Толстых. Н.Н. Дети без семьи. -М. : Педагогика, 1990. - 160 с.

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: учеб. пособие: В 2 кн. - М.: Изд-во ВЛАДОС, 2003. - Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. - 384 с.

Фурманов И.А. Психологические особенности детей, лишенных родительского попечительства. -

Минск, 1999. - 250 с.

Ядвиршис Л.А. Преодоление депривации у детей в деятельности педагога. - Брянск: БИПКРО, 1997. - 54 с.

Bowlby J. Child Care and Growth of Love. - N .Y.: Penguin Book. 1961.- 250 p.

Завантаження

Як цитувати

Гошовський, Ярослав. “ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ДЕПРИВАЦІЇ: СИСТЕМНИЙ ТЕОРЕТИКО-ЕМПІРИЧНИЙ ДИСКУРС”. Психологія і суспільство, no. 1(43), Aug. 2017, pp. 85-85, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/518.

Схожі статті

1-10 з 48

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.