ВИЩА ОСВІТА УКРАЇНИ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ ХХІ СТОЛІТТЯ: КРИТИЧНИЙ ВИМІР
Ключові слова:
Болонський процес, вища освіта, вища школа, євроінтеграція, інновація, креативність, крос-культурність, полікультурна освітаАнотація
У статті з позицій соціології освіти аналізуються кризові явища у системі вищої освіти України та подаються пропозиції, які, на думку автора, можуть певною мірою сприяти подоланню цієї кризи.
Посилання
Андрущенко В.П. Організоване суспільство. Проблема організацій та суспільної самоорганізації в період радикальних трансформацій в Україні на рубежі століть: Досвід соціально-філософського аналізу. - K.: ТОВ “Атлант ЮЕМСІ”, 2005. - 320 с.
Арапова І.П., Арапов С.М,Соляшченко М.О. Конкурентноздатність держави та сучасна освіта для дорослих // Вища освіта України. - Додаток 3, том І (8) - 2008. - Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. - 528 с. - С. 6-10.
Вакарчук І. Вища освіта України - європейський вимір: стан, проблеми, перспективи // Вища школа. -2008. - №3. - С. 3-18. Див. також офіційний сайт Міністерства освіти і науки України http: // www.mon.gov.ua
Вакуленко С.М. Реформування вищої освіти в Україні в контексті Болонського процесу: перші підсумки // Вища освіта України. - Додаток 3, том І (8) -2008 р. - Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. - 528 с. - С. 42-50.
Віват Академія! 20 років МАУП / Г.В. Щокін., В.Б. За-хожай, М.Ф. Г оловатий [та ін.]; упоряд.: В.Д. Бондар, Т.М. Коліна; за заг. ред. Г.В. Щокіна, М.В. Головатого,
В.Б. Захожая. - K.: ДП „Вид.дім „Персонал”, 2009. -352 с.
Гадяцький В.І. Критичний погляд на пропозиції змін до Закону “Про вищу освіту”: Болонський процес чи сицилійський тупик? // Вища освіта України. - Додаток 3, том І (8) - 2008р. - Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. - 528 с. - С. 56-62.
Глазунов С.В. Методологічні аспекти сучасного викладання та навчання у вищій школі // Вісник Дніпропетровського університету: Філософія. Соціологія. Політологія. - Вип.17. - Дніпропетровськ: ДНУ, 2008. - С. 411-418.
Захожай В. Впевнений поступ флагмана освіти // Персонал Плюс. - 2009. - №1. - 7 квітня.
Зязюн І.А. Педагогіка добра: ідеали і реалії: Наук.-метод. посіб. - K.: МАУП, 2000. - 312 с.
Корсак К.В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів / За ред. Г.В. Щокіна. - K.: МАУП-МКА, 1997. - 208 с.
Кремень В.Г. Вища освіта в Україні і Болонський процес: Навч. посіб. / За ред. В.Г. Кременя. Авторський колектив: М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинка-рук, В.В. Грубінко, І.І. Бабин. - К.: Освіта, 2004. - 384 с.
Легенди і міфи Болонського процесу http// www.osvita.org.ua/bologna/vprol/articles/26.html
Мазур В.М. Креативність у дистанційній освіті / / Креативність і творчість. - Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. -Серія “Соціологія. Психологія. Педагогіка”. - Тематичний випуск №1 / Відп. ред. І.П. Маноха. - К.: Гнозис, 2009. - С. 326-330.
Макарець М.Ф, МалівськийА.М. Гуманістична інтенція філософії та “Болонський процес” // Вісник
Дніпропетровського університету: Філософія. Соціологія. Політологія. - Вип. 17. - Дніпропетровськ: ДНУ, 2008. - С. 220-224.
Прокопенко С. МАУП: 20 років стабільного розвитку і визнання // Персонал Плюс. - 2009. - 25-31 березня.
Сова М.О. Активізація інноваційного потенціалу вищої школи за умов трансформаційних змін в освіті / / Вища освіта України. - Додаток 3, том І (8) - 2008р. - Тематичний випуск „Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. - 528 с. - С. 439-446.
Яка нам потрібна освіта? // День. - 2009. - 11 червня.
http: // www.mon.gov.ua. - Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).